Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fototips i Prag?

Produkter
(logga in för att koppla)

SanaChan

Avslutat medlemskap
Det är såhär att det bär av till Prag i April för min del. Har varit där en gång förut, men denna gången tänkte jag passa på att fota lite eftersom det inte blev något av det sist. Min fråga är väl rätt och slätt om det finns någon hjälpsam själ som har lite tips på sevärdheter i Prag? Tack på förhand !
 
Hej Sanna.

Först och främst så har Du gjort ett bra val.
Prag är en vacker stad och det finns mycket att titta på och fotografera.
Har varit där ett par gånger, men vid varje tillfälle har det varit i jobbet. Så det har inte blivit så mycket fotograferande, förutom med engångskamera och då kan Du tänka Dig lite vilka motov det blev.
Två ställen som jag skulle besöka ytteliggare vid nästa besök är. (Vilket det kommer att bil)
Området runt och bakom Pragborgen samt Judiska kyrkogården och kvarteren där omkring.

Du kan gå in på den här sidan, här hittar Du mycket bra information. Dom har även en PragGuide på svenska som är mycket bra. (Har köpt den själv!)

www.praginfo.com
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.