Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fototävling för analog fotografi

Produkter
(logga in för att koppla)

millhouse

Aktiv medlem
Hej alla mörkrums "nördar"
Ni läser helt rätt det finns en fototävling för analog fotografi /S/V där det gäller -från ax till limpa.
Inga genvägar över det digitala. Så det är bara att tända det röda ljuset och skapa mästerverk.
Här är länken http://since1847.tetenal.com/typo3/Award.107.0.html till Tetanal som ordnar denna tävling.
Undrar hur länge som fotosidans redaktion dröjer för att publicera detta på första sidan ? Eller om dom över huvudtaget publicera?

Undrar hur länge som fotosidans redaktion dröjer för att publicera detta på första sidan ? Eller om dom över huvudtaget publicera?

Vad syftar du på? Den här trådens rubrik är listad över aktiva forumtrådar. Sidan byggs om var 15 minut cirka, så det tar lite tid innan ett nytt ämne syns.

Jag passade på att ändra rubriken så det blev tydligare vad som åsyftas med "analog".

Vad syftar du på? Den här trådens rubrik är listad över aktiva forumtrådar. Sidan byggs om var 15 minut cirka, så det tar lite tid innan ett nytt ämne syns.

Jag passade på att ändra rubriken så det blev tydligare vad som åsyftas med "analog".

Magnus,
du frågar vad jag syftar på ? Jo, man kan ju inte påstå att fotosidan publicera saker om analog fotografi så ofta, även om det kommer ett och annat. Så det jag menade var om denna fototävling för analog fotografi
kommer att presentera på förstasidan. I buset av allt annat digitalt. Denna åsikt står jag för , alla behöver inte vara digitala , eller ?
Meningen med min tråd var att sprida en trevlig nyhet.
Och tack för att du ändrade rubriken till "analog", viktigt !

Vi delar inte upp nyheter efter digitalt eller analogt. Man kan knappast säga att det händer så mycket tekniskt på det analoga området. Därför är det helt naturligt att det blir fler nyheter som du kan sortera in under "digitalt". Jag vet inte om Landskrona fotofestival eller en ny ljusmätare ska sorteras in som digital eller analog nyhet.

Vi skriver sällan om fototävlingar på nyhetsplats. De har sällan något större nyhetsvärde och anordnas ofta i marknadsföringssyfte. Stockholms fotomaraton är ett exempel på ett undantag, en i huvudsak ideell tävling med nyhetsvärde eftersom det är en stor tävling som återuppväcks.

Vi har lättare att tipsa om tävlingar på vår facebook-sida. Men att göra som du och tipsa andra medlemmar i forumet är också ett sätt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar