Jag har provat lite med billiga kit och det mesta funkar OK faktiskt. Man får dock vara medveten om att det är
är billiga prylar så stativ etc tål oftast inte lika mycket som dyrare saker.
Sändare behöver du inte, då i princip alla studioblixtar och många "kamerablixtar" har optisk slavsändare, så att blixten som är inbyggd i din kamera kan trigga dem. Två varningar om detta bara: dels kommer din Nikon i de flesta lägen att skicka ut förblixtar som lurar studioblixtarna att lösa ut för tidigt (går självklart ställa in kameran så detta inte sker) och dels kan kamerans inbyggda blixt synas i motivet (går att skärma av med t.ex. tillbehöret Nikon
SG-31R eller nåt liknande).
Man kan givetvis skaffa sändare som går över radio istället vilket är lite mer driftsäkert, men då springer det gärna iväg i en helt annan prisklas.
Givet att du har en Nikon skulle jag också överväga att skaffa bord och stativ löst och sen köpa en eller två begagnade Nikon-blixtar av modellerna SB-600,700,800 eller 900. De, liksom ditt kamerahus, klarar nämligen en lite mer avancerad blixtstyrning från Nikon som heter CLS som ger dig viss exponeringsautomatik även mer flexa blixtar. En enkel
googling ger som vanligt en hel del info. Dock blir även detta dyrare än kittet du tittat på.
(Jag skulle absolut undvika just den leverantören om jag vore du. Googla lite på namnet så ser du
varför...
Kaffebrus och
Photax är två svenska leverantörer som fler har vettiga erfarenheter från, men vill man köpa ännu billigare kan man ofta hitta såna kit på Ebay)
Om du inte har gjort det redan, läs gärna genom
grundkursen på Strobist.com som har en hel del info som både funkar med kamerablixtar och studioblixtar av det slag du tittar på.