ANNONS
Annons

Fotoställen i Tokyo?

Produkter
(logga in för att koppla)

Gylläng

Medlem
Hej!

Jag tänker resa till Tokyo över jul och nyår och undrar om det är någon som vet några häftiga fotoställen där? Jag gillar gatufoto, men alla tips är välkomna!

Shinjuku och Akihabara är väl självskrivna för dig.
Men jag vill tipsa om Odaiba: Extrem och knasig arkitektur, shoppinggalleria som har tagit det där med "tema" till nya höjder, konstgjord sandstrand (fast sanden är äkta), ett kvarter helt i fransk stil där allt är inriktat på bröllop...

Jag vet inte om det är så häftigt, men bara ett par kvarter från många av de stora gatorna finns det lugna, tysta och nästan folktomma bakgator. Lätt att förbise för där finns det oftast ingenting som turister brukar vara intresserade av.

Mamma mia!

Vad skall jag fota? Jag gillar gatufoto.......

Hur i all sin dar skall FS vägleda dej til gatufoto i Tokyo?
Det finns milljoner av objekt på Ginza Street var enda timme......liksom i Svedala........

Lugn bara....och god tur ;-)

I Roppongi kan du fånga ungdomens Tokyo. Många är väldigt stilmedvetna utan att bli mainstream. Klimatet kan vara något tuffare än andra områden på kvällen, men jämfört med Sverige är kommer du nog ändå uppleva de flesta som vänliga.

Tokyo är supersympatiskt och du lär känna det direkt. Ibland kan du bli tilfrågad att prata lite engelska, för att de gillar att träna engelska och är nyfikna. Få ställen jag varit på är så fotogeniska som Tokyo trots att staden inte är omedelbart spektakulär överallt som tex. New York.
Kvarteren runt stationen vid BIC camera (Ginza) är fina att plåat med barer och restauranger.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar