Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoskrivare!

Produkter
(logga in för att koppla)

SlashHh

Aktiv medlem
Hej

Är på jakt efter en fotoskrivare A4 och A3 är intressant.

kan lägga max 2500 kr på en och dom jag har hittat är följande

A4 - http://www.cyberphoto.se/info.php?article=XP-760

A3 - http://www.cyberphoto.se/info.php?article=iiX6850

Har ni några andra förslag så är det bara att säga till. A3 skrivare är väl mest intressant då
jag skulle vilja ha möjligheten att skriva ut i den storleken. A4 är ändå helt okej om det finns något bra.

Med vänlig hälsning Adam

Fotoskrivare....

Köp Canons....

Jag har kört med alla möjliga de senaste åren.......Och kan med erfarenhet säga (enligt min mening) att Canons är bäst........

Sedan köper jag både papper och bläck via Amazon UK (jag printar rätt så mycket.....)

Mvh,

Peter H

Hej Adam, vi har väl alla olika erfarenheter av märken - för mig cloggade min Canon-skrivare igen mycket värre (slängdes) än nuvarande Epson. (och i dina 2 exempel verkar Canon-skrivaren inte vara så bra på fotoutskrifter med så få färger t ex). Inköpspriset är tyvärr bara en liten del av kostnaden - bläck kostar rätt mycket så det kan vara värt att beställa utskrifter från nån, Crimson etc eller kanske köpa en mer ekonomisk skrivare och fundera över vad och hur mycket man tror sig skriva ut.

Både Canon och Epson har gjort bra skrivare genom åren. Just nu håller Epson på att uppgradera till nyare teknik som bl.a. påstås ge bättre djupsvärta, har dock inte sett dem själv ännu, men kan kanske vara värt att undersöka. Någon som vet mer?

När det gäller val av skrivare tänk även på att kolla upp driftskostnaden, den är oftast mycket viktigare än prislappen på skrivaren. Efter några färbyten har man oftast betalt mycket mer för bläck än vad skrivaren kostade från början.

Jag har inte använt Canon PIXMA iX6850 men jag har haft föregångaren iX6550 i ett par år och den fungerar utmärkt både för färg och svartvitt. Visserligen är bläckkostnaden ganska hög. En dyrare skrivare har kanske lägre bläckkostnad men det har jag ingen erfarenhet av.

Mvh,

Olle

Tack så mycket för alla svar! Är svårt det här med skrivare tycker jag. Brukar använda Crimson eller Fuji för min framkallningar men tänkte att det skulle vara roligt att göra det själv.

Tänkte lite på Canon Pixma iP8750 för ca 3200 kr eller Canon Pixma PRO-100 för ca 4400 kr
vilket borde jag välja? snöar in på PRO för att det står pro och det finns mer information om den, i alla fall som jag har hittat. Tänker ju på att Canon Pixma iP8750 är väl nyare och borde kanske vara bättre då eller är jag ute och cyklar?

Med vänlig hälsning Adam

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar