Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoskrivare

Produkter
(logga in för att koppla)

redshift

Aktiv medlem
Ja, vad ska jag köpa? Jag har fastnat lite för Epson Stylus Photo R800. Har ni några tips?

/Jan
 
Ja, vad ska jag köpa? Jag har fastnat lite för Epson Stylus Photo R800. Har ni några tips?

/Jan

Jag har ingen egen sådan men jag har använt och fick ett mycket gott intryck av den. En så skulle jag nog köpa ifall det blir aktuellt med en fotoskrivare, tycker den verkar mycket prisvärd.
 
Grunna bara litet först om utskriftsformatet räcker.

Jag bytte till A3+ skrivare eftersom jag tyckte att A4 blev litet för futtigt att rama in som tavlor.

Mycket nöjd (Epson 1400)
 
Grunna bara litet först om utskriftsformatet räcker.

Jag bytte till A3+ skrivare eftersom jag tyckte att A4 blev litet för futtigt att rama in som tavlor.

Mycket nöjd (Epson 1400)

Tack för svaret! Jag läste lite om skrivaren på nätet och det råder delade meningar om svartvita utskrifter samt att den har hög driftskostnad, vad tycker du?

/Jan
 
Jag läste lite om skrivaren på nätet och det råder delade meningar om svartvita utskrifter samt att den har hög driftskostnad, vad tycker du?

Jag tycker inte att driftskostnaden är så avskräckande. Jag menar papperet kostar ju lika mycket oavsett skrivartyp (klart att de större är dyrare).

Jag hade en epson 820 förut och den var extremt slösaktig med bläcket plus att jag då fick köra mer bläck till rengöring än vad jag skrev ut med.

1400:an är mycket snällare mot plånboken.

Har skrivit ut en hel del A3+ bilder och är fortfarande på startpatronerna som följde med. (Ljus cyan o ljus magenta börjar visst bli dags att byta så småningom). Startpatronerna används ju också till att tanka upp skrivhuvudet initialt och räcker ju mindre av den anledningen.

Svartvitt kör jag inte med Epson utan där är det analogt som gäller.

Har provat någon bild för att testa bara och visst - med standardinställningar blir det inte riktigt neutralt. Tror att det går att få till om man vill finlira litet men jag tänker bara köra färg och färgerna blir kalas!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.