Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoskrivare eller framkalla på nätet?

Produkter
(logga in för att koppla)

patrik_p

Aktiv medlem
Har framkallat lite bilder på nätet med hjälp av fujidirekt. Tycker väl resultatet är OK. men absolut inte mer. I kvalitetssynpunkt, är det bättre att printa bilderna själv om man har en A3-fotoskrivare ?
Isåfall vilken modell ska man kika på som inte kostar skjortan, men har hög kvalitet på framförallt svartvita utskrifter, men även färg.

Är det läge att köpa beg.? eller är de slitna och trötta ?
A3 är krav.

Mvh Patrik

jag har en Canon Pixma Pro9500mkII och jag tycker att kvaliten är brutalt bra på utskrifterna...

Men det blir dyrare än hos nät-framkallarna, det blir det helt klart, men jag köpte den för vill jag ha en bild utskriven vill jag ha det direkt, inte vänta flera dagar...

Jag har en pixma 620 och resultatet med pro platinumpapper blir mycket bättre än
när man skickar efter bilderna på nätet, men det är omständigare och dyrare och hålla på
att skriva ut på egen skrivare.

Prova framkalla från crimson.se och stäng av autokorrigering, något dyrare men stor skillnad.
fujidirekt e ingen höjdare precis...

Men det blir dyrare än hos nät-framkallarna, det blir det helt klart, men jag köpte den för vill jag ha en bild utskriven vill jag ha det direkt, inte vänta flera dagar...

Det beror väl litet på hur många bilder man ska ha ut i taget. Nät framkallarna tar ju en del i frakt också.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto