Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

fotoskola?

Produkter
(logga in för att koppla)

thors

Aktiv medlem
jag ska börja sista året på gymnasiet men efter det är jag inne på att söka till någon skola med inriktning foto,och jag undrar om någon har gått på någon skola att rekommendera?
jag har inte gått någon fotokurs (för många sökande på fotokursen :( ) men hoppas kunna läsa åtminstone foto A nu till hösten som kvällskurs.
tillbaka till ämnet fotoskola,hur är det upplagt och hur går det till?vilka grunder bör man ha?dyrt?
jag skulle bli väldigt glad om nån ville dela med sej av sina eventuella erfarenheter :)

Tidningen Foto hade i början av året en bra översikt av fotoutbildningar i Sverige, i Norden och i utlandet. Den borde gå att hitta på biblioteket.

Annars kan du ju söka på "folkhögskola" eller "skola" på forumet.

Biber skrev:

Leif: Det var nog ingen som hade tänkt på förut...

Nej, det är lätt att bli hemmablind. Man ska inte gå över ån efter vatten. Gräset är inte alltid grönare på andra sidan staketet.....

Det finns otroligt mycket intressant på denna sida om man börjar leta lite i gamla trådar, och Daniel som ställde frågan har varit medlem i en vecka, så han har väl knappast hunnit läsa allt ännu. Bättre att lära känna en sida ordentligt istället för att hoppa runt bland 100 sidor och känna sig vilsen.

Fotoskolor!

Dom två bästa fotoskolorna i Sverige utan tvekan är dessa två. Fotoskolan i Gamleby ( www.fotoskolan.com) om du skall bli reklamfotograf eller Biskops Arnö i stockholm om du siktar på fotojournalistik/dokumentär/pressfoto.

Ilkka

Jo jag läser massa här på fotosidan dagligen. Ett himla trevligt ställe. Alla är snabba med att besvarar frågor å sånt.

Jag är glad att jag fick adressen av en kille på ett annat forum (99mac) :)

--
Daniel

Hej.
GFU på Folkuniversitetet i Sthlm är en grundläggande deltidsutbildning, finns både kvällstid och dagtid och pågår i ett år. Sök dit om du inte har någon fotoutbildning sen tidigare, den ger dig en bra grund att stå på inför vidare studier.

Lycka till!
//
Nina

Re: Fotoskolor!

Finland skrev:
Dom två bästa fotoskolorna i Sverige utan tvekan är dessa två. Fotoskolan i Gamleby ( www.fotoskolan.com) om du skall bli reklamfotograf eller Biskops Arnö i stockholm om du siktar på fotojournalistik/dokumentär/pressfoto.

Ilkka

Håller med Ilkka fullt och fast.
Detta är de två skolor som har bäst rykte av dem alla.
I alla fall var det så för några år sedan och jag har inte hört att det skulle ändrat sig.

För ett antal år sedan hade de också en hög procent i elever som gick ut i jobb ellr gick vidare till andra studier.

Jag är grymt sugen på Gamleby. Någon som har läst där och vill berätta om antagningen. Bör man skicka modebilder? Bildserier?
Något annat knep man kan ta till? Det är ju många sökande och få som kommer in och då krävs nog det där "lilla extra".

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar