Annons

Fotosidans karta

Produkter
(logga in för att koppla)

pery

Aktiv medlem
Även om jag är ateist så tycker jag att sekulariseringen gått för långt när Uppsala domkyrka inte finns med på kartan :)

Jag ser att det står "Google" på den så det kanske inte är så mycket som ni på Fotosidan kan göra.

Uppsala högar syns!

Puh, hur skulle det gått annars.
Men om inte jag minns fel så syns domkyrkan rätt bra på rätt så långt håll så den är svår att bomma ens utan karta.

Roligt att gå ut på kartan för att leta efter roliga platser att fota på.
Lika synd är det att det inte går att komma till den platsen där en bild är tagen. Ser jag en underbar vy eller en snygg byggnad så skulle det ju vara väldigt kul att även hitta den på kartan. Som det är nu så får man gissa...

Skulle inte den funktionen vara enkel att lägga till?

Nu är jag inte riktigt med på vad du önskar?

Det är frivilligt att lägga in bilder på Fotosidans karta, men det finns ju en hel del att kika på redan - se menyn Bilder > Se bilder på kartan?

clindh skrev:
Nu är jag inte riktigt med på vad du önskar?
Om någon lagt upp en bild, och därefter placerat ut den på kartan, skulle jag via en länk vid bildvisningen kunna få upp den platsen på kartan.

Som det är nu kan man från kartan komma till de bilder som är utlagda. Men man kan inte komma från en bild till kartan. (Eller har jag misat nåt?)

Ja jeklar, det fanns ju förut --- men föll visst bort när vi byggde om bildinfovisningen... Det skall fixas.

Nu finns länken där igen, vid "Plats:"-informationen
Tittar man på en egen bild finns även länk för att lägga ut på kartan.

Jakt på Utsidan? Njä - men vi har ju faktiskt ett forum för jakt nuförtiden. Det får räcka.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto