Annons

Fotosidan som app?

Produkter
(logga in för att koppla)

Simon Ivarsson

Avslutat medlemskap
Eftersom jag oftast kollar fotosidan i min iPhone så skulle jag uppskatta en app istället för den vanliga sidan.

Och så kan ni väl släppa lite på alla strikta regler..
10 bilder, 24 h osv

Och så kan ni väl släppa lite på alla strikta regler..
10 bilder, 24 h osv

Du har en iphone och d600 och klagar på ett medlemskap för drygt 100kr???

Ok, alla prioriterar olika. Köp en lumia 920 istället så fungerar fotosidan bra i telefonen.

Appen borde väl också vara gratis för grundmedlemmar.

Du har en iphone och d600 och klagar på ett medlemskap för drygt 100kr???

Ok, alla prioriterar olika. Köp en lumia 920 istället så fungerar fotosidan bra i telefonen.

Appen borde väl också vara gratis för grundmedlemmar.

Tack för en givande kommentar!
Känns det bättre nu?

Han hade faktiskt en poäng, men för forumdelen så använder Tapatalk och för bildreglerna så kan du väl betala nån hundralapp till per år?

Ser gärna en app själv. Men tänker betala för utvecklingen av den och och framtida uppdateringar.
Inte för att jag är rik men det finns gränser vad man kan göra gratis åt andra.

Ser gärna en app själv. Men tänker betala för utvecklingen av den och och framtida uppdateringar.
Inte för att jag är rik men det finns gränser vad man kan göra gratis åt andra.

Har du missat att det finns reklam på sidan?
För egen del så tycker jag inte att sidan är bra nog att betala för.
Men vem vet hur den kommer att se ut då du betalt för utvecklingen.

Jo, delar av den försvinner när man betalar istället.
Hmm eftersom de har reklam på hemsidan så tycker jag alla medlemmar även icke betalande ska få en d800.....
Tapatalk finns i någon reklam....

App är i sig inte så konstruktivt, bättre att bygga sidan så den kan ändra sig lite efter skärm och passa bra på både mindre och större mobiler, plattor och olika datorskärmar. Har hört att det är på G, så det är väl bara att vänta :)

Däremot skulle väl kanske en app för bloggplattformen vara välkommet för de som använder den flitigt. Men här är det återigen samma problem, kostar att utveckla och underhålla. Visst kan man hålla sig till bara en plattform, t ex Android som inte kostar extra för att utveckla till, men då tappar man lite av poängen. Så återigen, en bra hemsida är det mest kostnadseffektiva för alla.

Jag ser inte riktigt poängen med en specifik app just för Fotosidan: fotosidan.se i sig är ju en webbsajt, som man kommer åt via en webbrowser. Att då göra en app för det känns "aningens" onödigt eftersom alla smartphones redan har den app du behöver för att komma åt sidan: en browser med vilken du kan komma åt www.

Vad skulle tanken med en fotosidan-app vara? Skulle den göra mitt besök bättre på något vis? Eller skulle det vara smidigare att använda appen istället för den vanliga browsern?

Hej Stefan & Christer, förlåt.. Hans

jag försökte köpa ett medlemskap. Men sidan accepterar inte utländska postnummer.
Och som boende i Tokyo så har jag inget svenskt.

Ni kanske kunde lägga ihop och köpa ett till mig?

Jag ser inte riktigt poängen med en specifik app just för Fotosidan: fotosidan.se i sig är ju en webbsajt, som man kommer åt via en webbrowser. Att då göra en app för det känns "aningens" onödigt eftersom alla smartphones redan har den app du behöver för att komma åt sidan: en browser med vilken du kan komma åt www.

Vad skulle tanken med en fotosidan-app vara? Skulle den göra mitt besök bättre på något vis? Eller skulle det vara smidigare att använda appen istället för den vanliga browsern?

Hej Hans.
Om nu sidan hade varit anpassad för smartphones så hade det inte varit några problem.
Men nu är den ju inte det..

Att en smartphone har en web browser visste jag redan, men annars tack för informationen.
Eller du kanske missade att jag skrev att jag oftast kollar fotosidan på min iPhone?

jag försökte köpa ett medlemskap. Men sidan accepterar inte utländska postnummer.

Jag bor i finland och det fungerar bra för min del, utan svenskt postnummer.

EDIT:
Testade med telefonen, internet explorer, att gå till min sida>om mig>fliken postadress och där går det att välja japan så sidan är anpassad för vissa telefoner i alla fall.

Precis Klarna stödjer bara köp från Sverige, och det är därför vi har Paypal längst ner som alternativ metod. Så kika där.

(Ang reklam/begränsningar/plusmedlemskap så har jag respekt för alla åsikter förutom den som kräver allt skall vara gratis och dessutom kör med AdBlock).

Eftersom jag oftast kollar fotosidan i min iPhone så skulle jag uppskatta en app istället för den vanliga sidan.

Vi har tidigare pratat oss varma för en html5-lösning men nu har vi en Iphone-app på G. Den har grundfunktionaliteten att kolla bilder och kommentera. Vi hoppas kunna släppa den efter sommaren.

App-sjukan har alltså nåt hit ;)
Skämt åsido, appar är bra om de tillför något utöver det vanliga utbudet online. Samtidigt bör man täcka in hela mobil/surfplatte-fronten, åtminstonde iOS&Android.

Min röst ligger på html5/responsiv design.
Men appar kan vara nyttiga om de kan locka och fånga nya besökare!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar