Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotosidan i communityguide

Produkter
(logga in för att koppla)

Lis-Peace

Medlem
Hej!
Jag vill berätta att jag skrivit om Fotosidan i en guide jag har gjort över olika webbcommunityn.
Detta är vad jag har skrivit:

"Detta är ett community för människor som är seriöst fotointresserade, både amatörer och professionella. Detta verkar vara en mycket bra sida för den som är intresserad av att utvecklas i sitt fotograferande. I grundmedlemsskapet ingår uppladdning av en bild i veckan för kritikbilder. För utställningsbilder och portfolio finns inga begränsningar. Vill man ladda upp fler bilder finns olika former av betalmedlemsskap. Ett störande inslag är att man har blinkande annonser. Man har gästbok men inga privata meddelanden."

Tacksam för reaktioner på detta, särskilt om det är något jag har missuppfattat eller något viktigt jag har glömt.

Hela communityguiden som är ett hobbyprojekt finns tillgänglig på http://www.motmakt.nu/communityguide

Både portfolio och utställningsalbum är tjänster som ingår i betalmedlemskapen. Annars tycker åtminstone jag det ser korrekt och bra ut.

Aha.. Kul idé att samla communties sådär. Men 16 p. Borde vi inte ha fler? Kan du inte redovisa lite mer hur du fick fram siffran.

/david

Ps. www.utsidan.se fanns den med hos dig?

rindler skrev:
Det beror ju på vilket medlemskap man har...

Aha.. ja det kanske stämmer.

Fast jag räknade 5 + 5 + 4 (inte styra layout) + 3 (inte ålder) + 3 (inte skapa egna) + chat + tävlingar + länklistor + recensionsbank + köp&sälj + inge särskrivningar.

(oavsett medlemsnivå)

Jo ni ska ha en poäng till....

Hej!

Okej, jag har slarvat. Fotosidan har inte fått poäng för några extrafunktioner. Och, ja,jo,det är bara gratisversionen jag har testat i samtliga fall om jag inte skrivit något annat.

Jag räknar såhär:

Tydlighet: 4/5p minus för layout
Layouten är egentligen snygg men jag ger inte poäng för snygg layout eftersom det är såpass störande att annonserna blinkar.

Presentation 3/5p
-Det går inte att styra layoten på sin presentation.
-Inget presentationsformulär. Med presentationsformulär menar jag såna där formulär där man får fylla i en massa intressen och sånt ev vad man tycker om olika saker. Mycket populärt på kontaktställen :)

Forum 3/4p
- Det går inte att skapa egna klubbar
(För övrigt en funktion jag tänker sluta ge fasta poäng för, istället söker jag efter en modell för att börja tala om bredd, djup eller relevans i forumen)

Kommunikation 4/5p
Ingen internmail med privata meddelanden utan endast gästbok som kan läsas av alla.

Sökning 2/4p
Man kan inte söka på ålder
Jag har nog tyckt att sorteringsfunktionen namn respektive län/namn har legat på gränsen för vad som är intressant att kunna sortera i det här fallet. Kan ev diskuteras.

Extrafunktioner: Länklistor+Recensioner+ Köp/Sälj mm Totalt 1 p
Jag ger bara poäng för förekomst av extrafunktioner totalt oavsett hur många extrafunktioner det finns. Annars skulle jag inte kunna sätta en maxpoäng.

Det blir 17 p i stället, möjligtvis 18.
Vad bra ni är på att räkna här!!!

För övrigt kan poängsystemet diskuteras över huvud taget . Det är jag medveten om.
Men men....

Tekniskt fel på min sida

Att vissa bara ser en topplista beror på att jag har gjort något fel med mina stilmallar som gör att hela menyn bara syns i Internet Explorer.
Ska åtgärdas så fort jag begriper hur jag ska göra....

Ändrat min recension

Håller nu på att ändra min beskrivning av Fotosidan.se till följande:

"Detta är ett community för människor som är seriöst fotointresserade, både amatörer och professionella. Detta verkar vara en mycket bra sida för den som är intresserad av att utvecklas i sitt fotograferande. I grundmedlemsskapet som är gratis får man lägga upp en bild i veckan i som folk kan ge kritik på och sammanlagt högst 10 bilder. Har man mycket bilder att visa upp finns det olika typer av betalmedlemsskap där man för en kostnad av 100-500 kr/år kan lägga upp fler bilder i olika typer av album. Ett störande inslag är att man har blinkande annonser. Man har gästbok men inga privata meddelanden. Dessutom finns här bland annat kamerarecensioner, möjligheter att sätta ut annonser för att köpa och sälja utrustning och en länklista."

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar