Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotosafari till Zerengethi?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nitobert

Aktiv medlem
jag har en kompis/kollega som är från Tanzania som är mycket erfaren guide, han har bla. varit ca. 250 ggr. på Kilimanjaro, och även i Serengeti och han har en barndomskompis som har en guidefirma som kan ordna en personlig resa helt på egna villkor där vi slipper det vanliga turist-tjafset till mycket bra priser för ca. 5 pers.
-tanken är att naturligtvis besöka Serengeti, Lake Eyasi, Tarangire National Park, eller varför inte Viktotoria sjön?
inget bestämt schema, det bestämmer vi själva i förväg.

-detta blir en "outback-resa" utan egentliga bekvämligheter, men förhoppningsvis väldigt äkta så du som avser ligga på en Lounge bör nog stanna hemma.
-jag söker reskompisar som vill se landet, inte njuta av bekvämligheter i sisådär 10 dagar,.

Några dagar kan vi om vi vill spendera kanske i Zansibar eller Dar Es Salam, allt går att komma överens om.

Det finns inget som helst vinstintresse från min sida i detta, all slutgiltig kommunikation, betalning osv, sköts direkt med ett företag i Tanzania på dessa premisser.
jag kan inom inte allt för lång tid ge priser, osv, tanken är att resa ner kring Juni, det finns ingen "bästa period" generellt i Serengeti men kort efter regnperioden är det lite väl blött, så jag siktar på Juni.
intresserad?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar