Annons

Fotoryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)

aolsson

Aktiv medlem
Jag köpte för ett par år sen en begagnad fotoryggsäck (Lowepro). Inredningen passade mig perfekt med massor av fack för film, filter, putsgrejor mm. Problemet var bara att den inte var bra att bära under heldagshajker. Särskilt inte när det var varmt ute. Säcken saknar ram och ligger som ett plåster mot ryggen vilket gör att man svettas som en gris.

Har sedan - förgäves - sökt fotoryggor med lika bra fack men som skulle vara bättre att bära. Tji.

Nu tog jag i stället saken i egen hand på följande sätt:

Jag slaktade Lowe väskan och tog ut innermodulen (som är en enhet) plus en skumplatta och en tygbit bakom modulen. Sydde sedan samman alltsammans till en lös enhet med kardborrband på strategiska ställen på baksidan av paketet. Denna nya lösa förvaringsmodul passar sedan perfekt i en Haglöfs Tight Pro XL (38l). Haglöfs säcken har inbyggd ram och är riktigt bra att bära. Kostade dessutom mycket mindre (1200kr) än de fotoryggor som finns på marknaden. Om jag till äventyrs ska hajka runt utan all kamerautrustning kan jag dessutom enkelt plocka ut fotomodulen.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.