Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

fotoryggsäck för utlandsresa

Produkter
(logga in för att koppla)

M_Foto

Medlem
Hejsan!

har börjat planera inför nästa sommar och behöver en ryggsäck som är godkänd för att ta ombord på flyget och sen användas utomlands för mindre utflyckter...

har funderat på en Lowepro Rover AW II, de skriker inte "KAMERA VÄSKA" som många andra gör (som tex min nature trekker).
jag vill kunna packa ner en EOS 1n, Sigma 180mm macro, 2x converter, 35-105 zoom och en trådutlösare. sen är det bra om man kan stoppa ner en extra tröja och det vanliga, lite käk och så.

finns tydligen tre olika rover modeller, har dock inte blivit riktigt klok på vad som är skillnaden på dem??

någon som har en sådan här väska eller några andra trevliga ideer??

tack på förhand
/Micke
M_foto

Hej

Jag köpte nyligen en Rover AW.
kan förklara lite vad skillanden är.
Rover AW och Rover AW2 är samma väska nästan, AW2 ersätter AW.
AW har lösa remmar, dvs midjeband och axelremmar är löstagbara. En sån har jag, AW2 har fasta remmar.
På Rover Light vet jag inte vad som skiljer sig från de andra två.

Väskan är större än man tror, jag är lite för kort för den (162) så den sitter ner över baken på mig.
Men man kan stoppa ner mycket i den, frågan är bara om man får ta den som handbagage på flyget. Den är förstor om man kollar på måtten, men är det någon som kollar det på flygplatsen?

Väskan har ett mycket bra stativfäste och i botten sitter ett inbyggt regnskydd.

jag är 167 lång så den lär nog sitta likadant på mig, får se om det finns någon fotobutik i lund som har den hemma, så man kan se lite närmre på den.

jag antar att man kan få reda på av resebyrån/flygbolaget hur stort ett handbagage får vara.

/Micke

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar