Annons

Fotorunda göteborg - tips på ställen så här års

Produkter
(logga in för att koppla)

andriijas

Aktiv medlem
Hej!

Någon som har tips på bra ställen att gå fotorunda i gbg?

Lista gärna alla dina favoritplatser, och om du tror att någon passar bättre för den här kalla årstiden, så notera gärna den platsen extra :)

Tack!

Nu är ju inte jag speciellt bra på att hitta här i stan men du kanske kan göra en form av kartsökning här i galleriet och på Flickr för att se de populäraste platserna där folk fotograferar. Annars så kan du väl ta spårvagn 11 ut till kusten, sista hållplatsen och sen där vandra omkring och se vad du hittar som är fotovärt. :)

Jag brukar ibland hoppa på slumpmässiga spårvagnar och åka med dem till sista hållplatsen för att se vars jag hamnar och sen plåta där. Man vet aldrig vad man får då..

/ Magnus

En av mina favoriter är Mölndals Kvarnby. Googla på kartan.

Här är en bild

Annars våra okika fästningar Sansen Kronan och Lejonet är fina objekt, även Haga!

Senast ändrad:
Nu är ju inte jag speciellt bra på att hitta här i stan men du kanske kan göra en form av kartsökning här i galleriet och på Flickr för att se de populäraste platserna där folk fotograferar. Annars så kan du väl ta spårvagn 11 ut till kusten, sista hållplatsen och sen där vandra omkring och se vad du hittar som är fotovärt. :)

Jag brukar ibland hoppa på slumpmässiga spårvagnar och åka med dem till sista hållplatsen för att se vars jag hamnar och sen plåta där. Man vet aldrig vad man får då..

/ Magnus

Thx, saltholmen har jag varit vid flera tillfällen, känner mycket väl till det :) Men de känns inte så attraherande så här års.

Åka med andra vagnar till ändhållplats är dock en bra idé!

På tal om spårvagn så var vi ett gäng från fotosidan som gjorde en resa med 5:ans spårvagn från ände till ände för några år sen. Det var en trevlig utflykt. En sån kan man ju göra.

Amundsön.
Näset.

Ett annat förslag är att införskaffa Göteborgarnas promenadguide, där finns många bra tips på ställen som är lättåtkomliga.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar