Annons

Fotoresa

Produkter
(logga in för att koppla)

Rainbowcake

Avslutat medlemskap
Vi är tre stycken som ska ut på en fotoresa under sommaren 09 våra planer är att ta oss ifrån Jämtland (Östersund) norr ut mot sarek och eventuellt ännu längre upp för att uppleva ljuset och midnatts solen, hemresan hade vi tänkt göra genom Norge. Det vi undrar är om någon har nåt bra tips på sevärdheter, boende eller om ni kanske vill följa med på vår resa. Om ni har någon fråga eller tips så är det bara att kontakta mig här eller maila mig på [email protected]

Mvh
Annelie

Runde är ett paradis om man gillar att plåta fågel. Havsörn är en av alla dom arter man kan finna där.

Lofoten är ett måste om ni är så långt norrut.

Dom säger att det ska vara fint att köra förbi "Trollstigen" i Norge! Har dock inte varit där själv. Men nångång skall jag försöka ta mig dit. Det skall visst vara en upplevelse :)
http://www.friafotografer.net/Resebilder/Norge/Trollstigen/index.html

Efter Trollstigen är ett förslag att styra kosan mot Geiranger, sedan en fantastisk fin tur med färja genom fjorden till Hellesylt. Därifrån kanske ut till Ålesund och ner längs kusten. Gör en avstickare till Vestkapp (på Stadlandethalvön). Om det stormar (vilket antagligen är sällsynt sommartid) är Kråkenäs fyr på nästa udde en upplevelse. Sedan blir det mycket småvägar om man vill åka längs kusten vilket tar lång tid. Det kan därför vara idé att dra in mot Nordfjordeid innan ni tar sikte på nästa resmål... (Bodde i trakterna ett halvår)
mvh Daniel

Senast ändrad:
Vad roligt att jag fick så många tips i norge jag tror att vi får åka dit direkt istellet och bara köra genom norge i sommar
därför behöver jag ännu mer tips i norge då jag knappt varit där innan :)

Vad roligt att jag fick så många tips i norge jag tror att vi får åka dit direkt istellet och bara köra genom norge i sommar
därför behöver jag ännu mer tips i norge då jag knappt varit där innan :)

Tycker jag är en bra idé :) Skicka meddelande till mig om du vill veta mer om området jag skrev om. Trevlig resa!

Vi är tre stycken som ska ut på en fotoresa under sommaren 09 våra planer är att ta oss ifrån Jämtland (Östersund) norr ut mot sarek och eventuellt ännu längre upp för att uppleva ljuset och midnatts solen, hemresan hade vi tänkt göra genom Norge. Det vi undrar är om någon har nåt bra tips på sevärdheter, boende eller om ni kanske vill följa med på vår resa. Om ni har någon fråga eller tips så är det bara att kontakta mig här eller maila mig på [email protected]

Mvh
Annelie

Gjorde en resa i somras upp genom Norge, över Lofoten, Riksgränsen, Kiruna och sedan hem på 45an. En fantastisk resa. Tidigare på sommaren var jag västerut förbi Trollstigen och ut till Runde. Geiranger och Runde som har kommit som förslag ligger litet off om ni gör resan norrut. Att åka västerut i Norge kräver en hel del tid om man skall hinna njuta. Tror det blir för mycket att försöka få med sig allt.
Här finns litet bilder från en av de två resorna.
http://frodewendelbo.se/foto/MC Norge-Sverige augusti -08/index.html
En tidigare resa förbi bl a Trollstigen och Geiranger.
http://hem.bredband.net/frowen/photo.htm

/FW

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar