Annons

Fotoresa till Madagaskar

Produkter
(logga in för att koppla)

Jakob89

Medlem
Jag och en polare planerar att dra till Madagaskar under 4-7 veckor i vår. Huvudsakliga målet är att genomföra en seriös resa med inriktning fotografering och filmning.

Några funderingar som vi skulle behöva hjälp med är:

- Hur är Madagaskar som resmål när det gäller den fotografiska biten?
- Är tidsperioden för kort eller lång?
- Vilka områden på ön ska vi hålla oss till om vi vill se regnskog, kultur och övrigt djurliv?

Eller har någon tips på andra bra liknande resmål?

Tack på förhand!
 
Jag har för mig att illustrerad vetenskap hade en intressant artikel för två-tre år sedan om just en kille som gjorde en fotoresa till Madagaskar. Fantastiskt landskap och fantastiska bilder såklart. Du kan säkert hitta vilket nummer det var om du söker på www,illvet.se

För övrigt är jag avis på dig. Sydafrika är nog drömmålet att åka till på fotoresa, men madagaskar hade varit väldigt häftigt! Lycka till.

=)
 
Jag har för mig att illustrerad vetenskap hade en intressant artikel för två-tre år sedan om just en kille som gjorde en fotoresa till Madagaskar. Fantastiskt landskap och fantastiska bilder såklart. Du kan säkert hitta vilket nummer det var om du söker på www,illvet.se

För övrigt är jag avis på dig. Sydafrika är nog drömmålet att åka till på fotoresa, men madagaskar hade varit väldigt häftigt! Lycka till.

=)

Ska bli riktigt ballt, tror du mer på Sydafrika än Madagaskar? Känns ändå som den stora ön har mycket att erbjuda... :)

Hittar inte artikeln, vet du var man hittar äldre artiklar?
 
Hej!
Hur har det gått med planeringen för resan till Madagaskar?
Det finns även med som alternativ på min lista över resemål vintern 2011/2012.
// Roger
 
Hej!

Tyvärr har planerna ändrats och resan väntas nu bli något mer småskaligt. Anledningen är att min kompis precis köpt lägenhet och fått nytt jobb och att dra iväg då blir inte helt lämpligt. Men det går fler tåg!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.