Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoresa till Hennes i Vesttirålen 25/2 till 4/3 (Lofoten)

Produkter
(logga in för att koppla)

Lazzze

Aktiv medlem
Vi är en grupp som åker till Hennes i Vesttirålen 25/2 till 4/3. Vi har hyrt ett huse med 8 platser. Idag är det 6 som delar på det. Resa med minibuss från Härnösand. Resväg E4 till Luleå, via Kiruna till Norge.
Har även 2 båtar. Området är alltså den Norra delen av Lofoten (slarvigt uttryckt).
Vi kommer laga mat ihop. Allt för att hålla kostnaderna nere till max. Privat meddelande till mig om ni är intresserad. Vi är flera som jagar de 2 sista.
Bilden ej tagen av mig föreställer inloppet till Trollfjorden som vi kommer besöka med båt. Flera deltagare kommer också åka på valsafari.
Bonde och båt ligger kostnaden på 2000 kr och del i minibussen ca 1000, till detta kanske 400 kr för besnin.
Förutom de 8 deltagarna är det 3 ledare, vana fotografer och båtförare.
OBS denna resa sker till självkostnadspris då det är första gången den genomförs. Därav sanslöst lågt pris. Likande turer brukar ligga på 15000- 20000 + resa.
Det finns även möjlighet att fiska. Havsfisket är extremt bra i detta område, några deltagare tänker passa på att fiska.
Det är även några som tänker åka på valsafari, detta kostar ca 900 kr.

Kontakta mig på 0730531051 eller [email protected]

Vi är en grupp som åker till Hennes i Vesttirålen 25/2 till 4/3. Vi har hyrt ett huse med 8 platser. Idag är det 6 som delar på det. Resa med minibuss från Härnösand. Resväg E4 till Luleå, via Kiruna till Norge.
Har även 2 båtar. Området är alltså den Norra delen av Lofoten (slarvigt uttryckt).
Vi kommer laga mat ihop. Allt för att hålla kostnaderna nere till max. Privat meddelande till mig om ni är intresserad. Vi är flera som jagar de 2 sista.
Bilden ej tagen av mig föreställer inloppet till Trollfjorden som vi kommer besöka med båt. Flera deltagare kommer också åka på valsafari.
Bonde och båt ligger kostnaden på 2000 kr och del i minibussen ca 1000, till detta kanske 400 kr för besnin.
Förutom de 8 deltagarna är det 3 ledare, vana fotografer och båtförare.
OBS denna resa sker till självkostnadspris då det är första gången den genomförs. Därav sanslöst lågt pris. Likande turer brukar ligga på 15000- 20000 + resa.
Det finns även möjlighet att fiska. Havsfisket är extremt bra i detta område, några deltagare tänker passa på att fiska.
Det är även några som tänker åka på valsafari, detta kostar ca 900 kr.

Kontakta mig på 0730531051 eller [email protected]

Då jag precis blivit medlem och precis läste inlägget så kan jag inget annat än att undra hur resan gick för er?
Lyckat? Blir det fler ggr tro?

den här typ av anordnade resor till självkostnadspris gillar jag. jag har pratat om just detta i ett annat inlägg. tycker det är helt perfekt att göra så här :)
vill också gärna veta hur resan gick :)

Det gick otroligt bra. Nu var det ju som jag skriver en engångsgrej. Vi testade ett koncept. Med respekt för reklamförbudet i forumet nöjer jag mig där. Vi kör vidare, men inte till dessa priser etc.

Länkar i stället till en av deltagarna som i 4 inlägg på sin blogg sammanfattar resan bra:

http://tavvas-idag.blogspot.se/2017/03/hennes.html

http://tavvas-idag.blogspot.se/2017/03/hennes-fran-fjallsidan.html

http://tavvas-idag.blogspot.se/2017/03/utsikten-fran-hennes.html

http://tavvas-idag.blogspot.se/2017/03/nyksund-och-lofoten.html

Lite bilder

Bilagor

• brita.jpg
    brita.jpg
    76.6 KB · Visningar: 42
  • hennes2.jpg
    hennes2.jpg
    50.2 KB · Visningar: 37
  • paenstrand.jpg
    paenstrand.jpg
    105.8 KB · Visningar: 55
  • solengarner.jpg
    solengarner.jpg
    44 KB · Visningar: 34
  • trollfjorden.jpg
    trollfjorden.jpg
    91.1 KB · Visningar: 45
En sak vi är ganska ensamma om är att vi har båtar. De som kör båtarna har Fartygsbefäl VII, handhavande snabba fartyg, basic safty etc.
Att vara ut i det kalla havet är ingen lekstuga. Men man får också helt andra vinklar och utsnitt- Dessutom kommer man mycket närmare många djur, som örnar etc.

Säger bara en sak WOW. Helt magiska foton och vyer.
Hade helt klart hängt på om det blir nån mer resa. Bra jobbar förresten.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar