Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoplatser Malmö?

Produkter
(logga in för att koppla)

Althalus

Aktiv medlem
Skall ner och plåta ungdomsfotboll i Klagshamn torsdag-söndag denna vecka.
Kommer att sluta rätt tidigt på eftermiddagarna, så jag tänkte ägna mig åt lite nöjesfotografering.
Har 3 tidiga kvällar fria för detta.

Skanör/Falsterbo och Turning Torso är väl ganska självklara fotoplatser antar jag, men vilka andra platser skulle ni rekommendera i Malmötrakten?

Mvh
Thorsten

Hej Thorsten!

Skall du ut till Skanör, så kan jag rekommendera att du tar till höger vid hamnen, helst om det är fint väder så får du bra bilder av solnedgångar! Ligger iof ett naturistbad där också, men tror inte att nån badar vid denna tiden ;)

Vill du fota både människor & djur(fåglar), är ju Pildammarna & Ribersborg hyfsat bra ställen.
Kan vara värt att ta en fotorunda in i Kungsparken!

Hoppas du har glädje av mina tips!

Tack Rickard!
Mycket värdefull info. Malmötrakten är en "vit fläck på kartan" för mig.
Skall kolla in dina tips.

Mvh
Thorsten

Är du i Klagshamn så är det ju inte speciellt långt till brofästet heller, där finns en del stigar som ger gott om tillfälle att blanda teknik (bro/stad) och natur (steniga stränder och sjöfågel) i samma bilder... Också ett bra ställe för skymningsbilder.
MVH Joakim

foto i Mö

Torsten...ta dig till Möllevångstorget "Möllan"...är kryllar det av olika typer av människor och kulturer...butiker, mötesträffar, restauranger och folk. Men håll hårt i din kamera ;o)

Ta tåget över till Köpenhamn...på Kungens Nytorv är där en fotoutställning som kallas "Væggen" (där bla mina bilder är med) här har du också nära till Nyhavn och ströget m.m m.m

Lycka till o have fun.../THILL

Turning Torso och kungsparken besökta och fotograferade. Vilka ställen!
Parken var helt fantastisk och otroligt trevliga människor som kom fram och pratade och gav tips när de såg att jag fotograferade. Jättekul!
Ikväll blir det skanör/falsterbo.
Tack alla ni snälla som ger tips åt oss "utbölingar", det uppskattas varmt!

Mvh
Thorsten

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar