Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotopapper

Produkter
(logga in för att koppla)

magnusjoh

Aktiv medlem
Bläck och patroner till min HP Photosmart 7760 är inte billigt. Som komplement till fotolabben på nätet använder jag dock min utmärkta skrivare.

Häromdagen fick jag tag på 50st 10*15 cm fotopapper av märket Canon (195g) för en spottstyve. Nu visar det sig att titta man på utskriften ser man taggarna i form av små hål från skrivarens matning. Detta ses i vissa vinklar.

Jag vet att man skall använda samma papper som skrivaren för bästa resultat. Det brukar jag också göra. Är det en engångsgrej jag råkat ut för eller blir det alltid så om man kör icke original? Ni som har HP skrivare, vad använder ni för fotopapper, utom HP:s egna?

MagnusJoh skrev:
Bläck och patroner till min HP Photosmart 7760 är inte billigt.

Jag kör med HP Photosmart 7350 och kan skriva under på att det inte är billigt med bläck och papper.

Det är nog mera korrekt att säga att bläck och papper är svindyrt.

Prisena är ju närmast att betrakta som ocker.

Läste någonstans någon som hade räknat ut literpriset på skrivarbläck.

Summan var väldigt hög även om jag inte minns riktigt hur hög.

Och jag kör med originalgrejer eftersom jag vill att mina utskrifter ska hålla ett tag och tycker att kvaliten på utskrifterna ju blir bra.

Fasr egentligen borde man nog bojkotta svindyrt bläck.

mvh

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar