Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Foton platta och gröna i Chrome!?!?

Produkter
(logga in för att koppla)

mysk

Aktiv medlem
Hej

Jag har en tid tyckt att mina bilder ser så färglösa och tråkiga ut när jag postar dom på min hemsida (robertlundell.com) och idag när jag postade ett familjeporträtt så såg det helt gräsligt ut. Efter lite googlande så såg jag att flera hade problemet med att bilderna såg illa ut i chrome men bra i tex safari. De tappar färg och blir lite grönaktiga?

Sjukt irriterande problem iaf, någon mer som har detta problemet och kanske vet nån lösning på det?

Mvh
Robert

Vad jag vet finns ingen lösning på det, inte förrän Google implementerar stöd för färgprofiler vilket inte finns idag och det är också vad som gör att dina bilder oftast ser kassa ut i Chrome. Det är bara vänta på att Google fixar detta och helst omgående.

/ Magnus

Det är väl bara att spara ut bilderna i S-RGB istället för Adobe RGB så ser dom inte lika konstiga ut? Eller har Chrome inte ens stöd för S-RGB?

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto