Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotomedia

Produkter
(logga in för att koppla)

missmolntuss

Ny medlem
Är det någon som har erfarenhet av sajten Fotomedia.se? Fungerar det? Det verkar vara låg ersättning för bilderna, men det kan ju kompenseras under förutsättning att man får upp en volym. Hur resonerar ni?

Heh.. ja.. Royaltyfria bilder.. De betalar 2-6€ för en bild som de sedan kan disponera fritt över..

Sålde nyss en bild till en reklambyrå.. inget speciellt egentligen.. men den passade till kampanjen de höll på med. Fick 1600:- för den och då hade den legat över ett år hos bildbyrån.. 6€ och så får du 55% av det, vilket blir 3,3€ eller 30:-.. Jag skulle alltså behöva sälja den bilden +50 gånger...

Nej tack.. sånna där sidor med royaltyfria bilder tycker jag inte om. De undervärderar fotografens arbete.

men hur känd är du? hur mycket fick du jobba för att sälja bilden?

frågar inte för att på nått sätt höja upp royaltyfria sidor.. bara för att jag vill veta vad som krävs.

/Kim

ANNONS