Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotomässan 2005

Produkter
(logga in för att koppla)

LostInSpace

Aktiv medlem
hej! har några frågor eftersom jag fått förmånen att ställa ut på fotomässan och aldrig har haft en utställning förut.. vad bör man tänka på? hur hänger man sina bilder på bästa sätt? (det är väggar jag kommer ha) vad är viktigt att tänka på tycker ni? någon mer som skall dit? någon som skall ställa ut?

Tips hur du än väljer att göra rent estetiskt.

Ta med dig samtliga tänkbara verktyg, stegar, kaffekokare och annat själv.

Ska du hyra sådant på plats kostar det hur mycket som helst. I allafall om du ska ha en monter i Göteborg.

Beroende på vad du har för bilder, kan man ju variera sätter att montera dem.

Jag gjorde (tyckte jag) en annorlunda hängning på en mässan som hette Bröllop&Högtid.
Jag hade en serie bröllopsfoton som kan tyckas vara lite annorlunda. Dem lät jag skriva ut på KAPA-platt 70 x 100cm. Bilderna "hängdes" med kardborretape direkt på väggen.
Smidigt enkelt och passade för just mina bilder!

ja det är elmia jag menar. men vad bra då vet jag att det är bäst att ta med så mycket som möjligt hemifrån. hur är det med belysning?

Jag tror att de flesta mässor fungerar på samma sätt. Allt kan ju hyras på plats, men kostar därefter.
Kolla med deras monterservice, men billigas blir nog om du ordnar med egen belysning.
Rutinerna kan förståå variera hos olka mässor, men kolla med dem först.
Så du inte blir stående där en timme innan allt öppnas. Då tvingas du hyra av dem!

LostInSpace skrev:
ja det är elmia jag menar. men vad bra då vet jag att det är bäst att ta med så mycket som möjligt hemifrån. hur är det med belysning?
El finns inte, såvida du inte beställer en egen kabel, som kostar pengar!
Du har ingen plats att ha egna grejor på såvida du inte har en koffert eller så vid din bilder.

Var där i god tid, kan vara lite kaotiskt var man ska hänga sina bilder, är du tidig har du möjlighet att fixa till det mesta til din fördel.

Kontakta Elmia så du får ditt utrymme så som du vill att det ska se ut, allt byggs med portabla skivor så det är utrymme för flexibilitet.

Utgår ifrån att du har ett namn att kontakta på Elmia? Skicka mig ett mail annars.

Har hängt ut på fotomässan Elmia i 9 år, tror jag det är nu.

ANNONS