Annons

FotoLabo lägger ner PRO-bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Spot

Aktiv medlem
Jag fick idag bekräftat att FotoLabo har lagt ner sin tjänst PRO-bilder (vilken innebar kopiering utan någon automatisk färgkorrigering och tillhandahållande av ICC-profil).

I alla fall för mindre format (10x15, 13x19) har jag tyckt att FotoLabos kvalitet/pris-kvot varit relativt hög, även om leveranstiderna ibland har kunnat bli något för långa.

I min e-post-kontakt med kundtjänst har jag framhållit att det finns ett antal kunder som de ovillkorligen kommer att tappa om PRO-tjänsten inte återuppstår.

Om det är fler än jag här på Fotosidan som använt och varit nöjda med FotoLabos PRO-bilder föreslår jag att ni skriver en e-post till [email protected] och på så sätt ger dem lite direkt respons på deras beslut.
 
Jag upptäkte detta igår när jag skulle beställa bilder från ett bröllop. Jävligt synd, jag har alltid varit nöjd med deras bilder. En sak till som försvinner med PRO-bilderna är ju bilder över 11x17. Det verkar som dom bara vill ha att göra med "vanliga" konsumenter som skickar in sina semesterbilder.

Nu måste jag hitta ett annat labb som kan levera bra kvalitet till låga priser.

Greven
 
Jag har alltid framkallat hos fotolabo och varit kanonnöjd med resultatet. Men dom blev så sega så jag prövade crimson istället..... skitsnabba men vilken pissig sida att ladda upp och justera framkallnings storlek mm. !!!!

Jag höll på att bryta ihop inna jag fick till det och lik förbannat så blev en hel del bilder autokorrigerade samt beskurna på nått mystikst sätt. Jag hade redan beskurit ex. några bilder till 13x18 cm men när de kom tillbaka så fattades detaljer i ytterkanterna som helt enkelt beskurits bort. Konstigt.

Jag gillar ju fotolabos enkla program som man laddar bilder och justera på datorn och sedan sköter sig upptankningen till deras server automatiskt. Snygg lösning.

/Jonas, JOP
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.