Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotolärare saknas

Produkter
(logga in för att koppla)

elin f

Aktiv medlem
Hej, tänkte jag skulle tipsa fotolärare (och andra kunniga) som hänger här på Fotosidan om att vi saknar lärare på fotokursen på Gotlands folkhögskola. Som det ser ut nu har vi ingen lärare när nästa termin börjar. Det slog mig att det borde finnas en massa folk med kontakter här på FS...


Skolans hemsida: http://www.gotland.fhsk.se/index_frameset.htm



/Elin
 
Jo men har det verkligen bara en lärare på Gotlands fotokurs och så dåliga resurser att fixa en ny att elever måste ut på webben och jaga?

Med tanke på att det är en av de mer ansedda utbildningarna i landet menar jag...
 
LeadHead skrev:
Jo men har det verkligen bara en lärare på Gotlands fotokurs och så dåliga resurser att fixa en ny att elever måste ut på webben och jaga?

Med tanke på att det är en av de mer ansedda utbildningarna i landet menar jag...

Elin representerar kanske inte skolan formellt?

Hon kan ju vara en elev som bara vill "tipsa" om ett jobb?

Dessutom är väl webben ett ganska bra forum för att hitta nya förmågor....
 
alldeles rätt thomas. tänkte att det inte kunde skada att skriva här eftersom skolans personal aldrig skulle komma på den idén.

erik och wiwi: en lärare har slutat, och då behövs det ju en ny. det är ju inte så att fotolinjen bara har en enda lärare men vi klarar oss inte med en mindre. det är väl inte konstigt...
 
Tycker det var Vælldigt! dåligt kommenterat av erik o Wiwi!

Tyker det ær grejt av Elin att sæga detta då det fins MÅNGA duktiga fotografer som inte har ett jobb och som kanske skulle kunna undervisa på denna skola.

Skærpning med svaren!
 
Jag ber om ursäkt om mitt inlägg kunde tolkas som ett påhopp på Elin. Det var verkligen inte meningen.

Mitt ursprungsinlägg var mest ett uttryck av stor förvåning över att det kan gå så långt att en elev i vad jag fullt rimligt tolkade som ett uttryck för mild panik (nästa termin är ju ganska snart...) ens upplever behovet av att

Jag tillbringade tre fantastiska veckor i Hemse (och nej, jag gick inte lapptäckeskursen...) i somras och fick intrycket av att det var ett ganska väl organiserat och uppstyrt ställe.
Att rekrytera folk till lediga jobb på Gotland borde verkligen inte innebära några större problem.

Jag vidhåller att det är, om inte dåligt, så iaf. högst märkligt att elever på Gotlands fotolinje behöver oroa sig över lärartillgången.

Är det någon som har slutat plötsligt eller har problemet varit aktuellt en längre tid?

För att vara lite mer konstruktiv: Kan ni inte tjata på Calle så att han lägger ner historiegrejen och kommer tillbaka till foto på heltid? ;-)
 
Ja, inte mednade jag något illa, det var inte meningen som någon dålig kommentar. Utan jag blev förvånad och undrade vem av lärarna som skulle sluta med sin tjänst. Eftersom jag precis har läst ett år på reportagekursen, gick ut i maj - så blev jag bara lite nyfiken vilken av lärarna som ska hitta på något annat.
Men förlåt så mycket - jag får väl fråga själv nästa gång jag pratar med någon av dem.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.