Ellen B
Medlem
Funderar på att anmäla mig till en fotokurs under en helg i Venedig som Medborgarskolan här i Stockholm har. Är inte så van att resa med mina fotoprylar och har därför en fundering som jag inte lyckats googla fram ett svar på. Får man ta med ett stativ i handbagaget? Är det någon som vet eller har någon erfarenhet av det. Kan tänka mig att det eventuellt skulle klassas som tillhygge/vapen. Det verkar som om en del brukar ha med det och andra fått checka in det, men vet inte exakt varför. Kan tänka mig att det kan påverka om man har spikfötter på stativet, m.m. Stativet är ett vanligt med tredelade ben och i kolfiber och har inga spikfötter. Det klarar dessutom maxmåttet med ett par centimeters marginal. Jag kommer att flyga med Ryanair mellan Skavsta och Treviso (Italien).
Visst kan man tycka att det bara är att checka in stativet, men det skulle nog inte funka för mig. Då behöver jag vara vid flygplatsen lite tidigare och checka in vilket jag kanske inte hinner med då det är en knapp marginal mellan att flygbussen kommer dig och flygets avgång.
Är det någon som har någon kunskap eller erfarenhet av det här?
Visst kan man tycka att det bara är att checka in stativet, men det skulle nog inte funka för mig. Då behöver jag vara vid flygplatsen lite tidigare och checka in vilket jag kanske inte hinner med då det är en knapp marginal mellan att flygbussen kommer dig och flygets avgång.
Är det någon som har någon kunskap eller erfarenhet av det här?