Annons

Fotokurs - billig, alt. privatkurs

Produkter
(logga in för att koppla)

Bee

Aktiv medlem
Hej!
Jag letar efter en kurs som inte kostar skjortan. En kurs som inriktar sig på fototeknik, ljussättning, arbeta med blixt, etc. Inte så mycket komposition för det tycker jag inte är så svårt. Inte heller bildbehandling med photoshop för det kan jag. Det är inte det jag vill fokusera på utan mer kameratekniken.

Jag har en Canon 20D som jag skulle vilja lära mig behärska ordentligt. Som det är nu så ställer jag in bländare och tid och kompensering m.m. men jag skulle vilja lära mig min kamera till fullo. Jag missar säkert massor! Jag vet att jag har en manual men jag tycker det är lättare när någon visar mig praktiskt;) Dessutom är min manual på tyska så den är jag inte mycket behjälpt av.

Det kanske finns någon på FS som kan hjälpa mig privat? Eller tipsa om en bra billig kurs.

Hoppas på svar! //Bee

Har tyvärr inget tips att komma med, men jag hakar gärna på om någon hågad lärare anmäler sig! Även om min manual är på svenska föredrar jag också när någon visar mig praktiskt.

Mvh /Tine

Jag vill också hänga på, ska se om man kan hitta någon duktig pedagogisk fotograf bland mina kontakter. Jag återkommer.

Bee - jag tittade på dina HDR bilder och jag undrar hur man fixar det i photoshop (för det är väl vad du gjort?) Om du har tid och lust så skulle jag vara tacksam om du vill tala om det för mig...... :) Bilderna är precis lagom.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto