Annons

Fotokungen.se.... Pålitliga?

Produkter
(logga in för att koppla)
Om det är fotokungen i sthlm (länken verkar inte fungera speciellt bra) så har jag handlat i deras butik några gånger och har inte haft några problem med dem. Har aldrig behövt returnera något men har hört om andra som gjort det och inte då heller upplevt något negativt.

Kan inte annat än hålla med Sami. Mycket trevlig och kunnig personal (oslagbar kombination). Jag har köpt två objektiv där och kommer fortsätta med det i framtiden!

Tackar så mycket.. lite fel av jag där! =) Men det var den där länken jag menade.

Tusen tack för allt...

Nu är det nog inte länge kvar innan jag köper en canon EOS 350D..

Jag köpte mitt 70-200 f/4L i den lilla lilla butiken på söder. Det verkar vara en bra leverantör, men man fick vänta en bra stund i butiken (det var mycket folk).

VARNING

Här är det nog läge för en liten varning.

Den Fotokung vi känner som seriös ligger på Kocksgatan 1 på Söder. Jag har själv handlat tre kameror samt flera objektiv där.

Deras hemsida hittar du på www.fotokungen.com.

OnOff känner alla till och deras sida finns på www.onoff.se

Nu finns det tydligen kopior som uppenbarligen är besläktade med varandra.

www.fotokungen.se
www.onof.se

Du får också upp en varning om Spyware. Jag tror istället det är just vad de själva är.

VARNING för dessa sidor!

Senast ändrad:
AFE skrev:
Jag köpte mitt 70-200 f/4L i den lilla lilla butiken på söder. Det verkar vara en bra leverantör, men man fick vänta en bra stund i butiken (det var mycket folk).

Det får man alltid, där är alltid knökat - speciellt om man kommer efter jobbet. (De har stängt på helgerna.)

De är i allra högsta grad seriösa. Kunniga, trevliga, stort utbud och bra priser. Att de har helgstängt är väl den största nackdelen jag kan komma på.

Re: Re: Fotokungen.se.... Pålitliga?

snaxalig skrev:
Den Fotokung som du frågar om känner jag inte till, men FotoKungen på Kocksgatan 1 i Stockholm www.fotokungen.com har jag själv handlat hos och enligt min personliga uppfattning är de såväl initierade och pålitliga som prisvärda. Rekommenderas!

Jo, de är säkert bra att ha och göra med om man handlar direkt i butik. MEN, det är i princip omöjligt att få prata med nån på telefon. De svarar i princip aldrig, det är min erfarenhet. För min del värderar jag telefonsupport högt när jag handlar utrustning via nätet eller på postorder.

är det en 350 D du är ute efter ser jag att Hegethorns (http://www.hegethorns.se) har lika bra priser. Och där är det kanon service via telefon och blixtsnabba leveranser!

Re: Re: Re: Fotokungen.se.... Pålitliga?

mange78 skrev:
Jo, de är säkert bra att ha och göra med om man handlar direkt i butik. MEN, det är i princip omöjligt att få prata med nån på telefon. De svarar i princip aldrig, det är min erfarenhet. För min del värderar jag telefonsupport högt när jag handlar utrustning via nätet eller på postorder.

är det en 350 D du är ute efter ser jag att Hegethorns (http://www.hegethorns.se) har lika bra priser. Och där är det kanon service via telefon och blixtsnabba leveranser!

Handlade min 20D i denna butik och de var trevliga och korrekta. Dock har jag föstått att en del som handlat där (mig själv inräknad) inte fåt cash-back loggan eller 256mb minneskortet vilket är skumt. Misstag eller tråkigt sammanträffande? Misstänker att deras telefonsupport lider av att det ALLTID är fullt i butiken? Om du bor i Stockholm rekomenderar jag en tur ner för att snacka med killarna och tjejerna - blir ofta bästa sättet att skaffa sig en egen uppfattning. Billiga är de iallfall!

BAW

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar