ANNONS
Annons

Fotokompisar i Uppsala med omnejd, även Sthlm

Produkter
(logga in för att koppla)

ansoma

Ny medlem
Hej!

Jag är ny här, kanske finns det flera här inne som söker det jag söker, nämligen fotokompisar i Uppsala med omnejd, Stockholm skulle också funka.

Jag gillar att fota natur, närbilder, detaljer, arkitektur mm och det skulle vara roligt att ha sällskap ibland, kanske åka iväg ut till nya ställen tillsammans.

Jag har en Nikon d90, men är nybörjare och inte så tekniskt kunnig, har heller inte en arsenal av kameratillbehör (än i alla fall..) utan gör det bästa jag kan med kameran. Jag tänker att vi kan lära och inspireras av varandra och så är det alltid kul att lära känna nytt folk.

Mvh Sofie

Låter som en god ide, det finns en grupp för naturfotografer i Uppsala annars är det dålig fart på oss Uppsalabor med att ge sig ut ihop men de gånger det skett har det varit trevligt så hoppas det blir fler såna träffar framöver.

Bara säga till om Du ska ut så visar det sig om flera kan och vill hänga på, jag är iaf med om tiden medger, gärna natur och djur för mig men kan ändå vara i närheten a staden för kortare transporter.

Hoppas fler hör av sig i denna tråd.

Vill diu följa med en gammal farbror som fotograferat i + 50 år när han ska fotografera julskýltning (en uppgift i UFS arkitekturgrupp) i slutet av november eller början av december så går det bra.
Bosses förslag om naturfoto är ett annat bra erbjudande om jag känner Bosse rätt.
@ Bosse: Ska du på Fotomässan i år?

Vill diu följa med en gammal farbror som fotograferat i + 50 år när han ska fotografera julskýltning (en uppgift i UFS arkitekturgrupp) i slutet av november eller början av december så går det bra.
Bosses förslag om naturfoto är ett annat bra erbjudande om jag känner Bosse rätt.

Hej Sten

Har inte kollat om den är i Stockholm igen men är den det så vore det kul att komma dit igen, funkade ju bra förra gången, men så såg jag något om att den var flyttad till Gbg och då blir det långt.
Har varit ganska krasslig denna höst så inte mycket har funkat men ska kika på det och kanske det kan bli repris från förra året?

Naturfoto runt Uppsala ger fler möjligheter än man tror och mycket är nåbart även med kollektivttrafik om man som jag saknar bil så ett bra läge för TS att säga till och komma med förslag på var och när.

Sofie:
Vill Du ut och fota arkitektur så är Stens förslag bra han är en mycket kunnig fotograf med massor av erfarenheter och trevlig person att lära känna, jag fick nöjet att göra det på fotomässan förra året och hoppas på fler möten, kanske kommande mässan vem vet.

Bosse

Hej igen Sten

Nu har jag kollat den är ju i Stockholm iaf, den 23-25/11 http://sthlm.fotomassan.se/ ska Du ner och vill ha en medpassagerare i år med så hänger jag gärna på igen, kan vilken som av dagarna!

Bosse

Ja gärna det vill jag!!!. Ska ev i väg till Gbg den helgen (1 advent) men är jag hemma så följer jag jättegärna med, det vore väldigt skoj!

Vi kan väl hålla kontakten i den här tråden när det börjar närma sig?

Mvh Sofie

Det låter trevligt, vi kanske blir några stycken som drar omkring och fotar julskyltning. Jag tänker mej en eftermiddag när mörkret börjar falla, men i veckorna arbetar eller studerar ju de som är lite yngre än jag så det blir väl bra med en helg. 1-2 eller 8-9/12 skulle passa mej då jag ska vara klar med bilderna den 13/12
Vädret spelar en viss roll, det är inte roligt när det är alltför blött, men lite snö gör inget. Vi håller kontakt via den här tråden.

Det låter trevligt, vi kanske blir några stycken som drar omkring och fotar julskyltning. Jag tänker mej en eftermiddag när mörkret börjar falla, men i veckorna arbetar eller studerar ju de som är lite yngre än jag så det blir väl bra med en helg. 1-2 eller 8-9/12 skulle passa mej då jag ska vara klar med bilderna den 13/12
Vädret spelar en viss roll, det är inte roligt när det är alltför blött, men lite snö gör inget. Vi håller kontakt via den här tråden.

Detta låter utmärkt :)

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.