** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Fotokompis i Gävle!

Produkter
(logga in för att koppla)

Smörgåsmannen

Aktiv medlem
Hejsan!

Börjar med en kort presentation av mig själv. Henrik heter jag, är 18 år och bor i Gävle, mitt foto-intresse är något som alltid funnits där men inte riktigt fått agera fritt pga. andra, större intressen, däribland film (som ligger rätt nära). Inom filmen, eller "videon", för den som är petig så har jag främst sysslat med redigering, och efter närmare 100 redigeringar av olika storlek och slag, så har jag såklart hunnit utforska fler områden, däribland "kamera", regi, skådespel och lite allehanda.

För inte allt för länge sedan investerade jag i en ny kamera som främst är tänkt att användas till att filma med, men den är byggd som en foto-kamera och det känns ju onödigt att låta det gå till spillo. Jag är en komplett amatör vad gäller foto, det ska sägas. Jag har inte riktigt lärt mig hur jag ska utnyttja kamerans manuella inställningar för att uppnå bästa möjliga bild i förhållande till situation etc. men det kommer.

Skulle hur som helst vara kul med någon på samma lite halvtaffliga nivå, eller någon som man kanske kan lära sig lite av här i närområdet. Ålder, kön etc. spelar ingen roll, jag dömer inte utifrån såna petitesser, person, och att man faktiskt vill fota, ser jag som viktigast! :)

Någon från Gävle-trakten som kan tänkas vara sugen?

Hej!
Jag bor i Sandviken och skulle själv gärna ha någon att fota med. Vad har du för favoritmotiv? Antar att det blir lättast om man delar samma intressen så sett. :)

Om du kommer lite inåt landet så säg till. i falun finns ett helt gäng med roligt folk.

däibland jag själv som fotograferar det mesta olika saker men är väl inriktad på sport och konserter mestadels.