Advertisement
ANNONS
Annons

Fotohemsida

Produkter
(logga in för att koppla)

Tweedy

Aktiv medlem
Hej!
Vet att fotosidan inte är rätt ställe för detta men jag vill ha en hemsida med fotoinriktnign tänkte mig Simple Wiewer som galleri, och sedan kanske tåv sidor till utan bilder men det verkar inte gå att göra i simple wiewer.

Jag blir galen för jag är ingen teknisk person använder Surftown webhotell och de har massa layouter så man enkelt kan göra en fin hemsida men då är det ofta massa bilder på dom + att det är dåliga gallerier.

Måste väl finnas nåt som är lätt typ "klistra o dra" program för idioter som inte kan nåt om koder? Där man kan klicka in enkla funktioner bara???

Känns som jag kollat överallt nu utan resultat

och sorry igen vet att detta inte är riktigt rätta stället...

Mvh Emma

Du kan ju ha simple viewer som galleri och 2 enklare sidor med annat du vill skriva om.
Sen länkar du bara in bildgalleriet som vanligt.
Det blir ju inte så enhetligt rent layoutmässigt men fungerar bra annars.

Finns massor av gratis hemsideverktyg.
En populär som man installerar är coffecup
Har aldrig använt den, men sägs vara enkel.

Kikade på SimpleViewer, ser ju ganska rent och trevligt ut! Men kan man "inget om koder" så tar det nog längre tid att få igång SimpleViewer än att göra några statiska sidor med text :)

Vill du att det skall vara "extremt" enkelt sitter du nog fast i vad Webhotellt har att erbjuda i mallar och galleri :(

Finns du i närheten av Stockholm? -har du texterna klara och ritar upp hur du vill att det skall seut kan jag försöka hjälpa dig igång...

// Magnus;
http://home.livingat.org

Jag kör ZenPhoto på en föreningshemsida. Den är väldigt clean, men har en massa vettiga features. Bland annat möjlighet till simpleviewer.
http://www.zenphoto.org/
Titta runt lite på länkarna under "Showcase".
Funkar på de flesta webhotell som har php, t.ex. Loopia, men det klart, det kräver lite mekande innan du är igång.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar