Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoguide: Fotoprojekt

Produkter
(logga in för att koppla)

Rudie

Avslutat medlemskap
Nu tycker jag att vi tar tag i det här och gör flera större "Fotoguider" som de som är intresserade kan läsa.

Det kan lämpligen gå till så här:

Någon startar en tråd som denna.
Vi bestämmer tillsammans vad den ska innnehålla.
Någon tar på sig att sammanställa allt material.
Vi publicerar den på fotosidan.se.

Denna guide är alltså till för de som är på gång att göra ett större fotoprojekt, låt oss rikta in oss på ett dokumentärt projekt för att det inte ska bli så luddigt. Guiden går med största sannorlikhet att applicera på andra genrer.

Låt oss börja med att bestämma ungefär vad som ska finnas med genom att skriva "innehållsförteckningen"

-----------------------------------

1 Förberedelser
1.1 Kontakter
1.2 Hur stort ska det bli
1.3 Vad kommer att krävas

2 Fotograferingen
2.1

3 Efter arbete
3.1 Sortering
3.2 Framkallning

-----------------------------------

Klipp in innehållsförteckningen och fyll ut med det ni tycker passar. Det går bra att flytta runt i innehållsförteckningen.
 
Hmm...
Konstigt att ingen verkade intresserad av något sådant här.

Vad vill ni ha för guider då?
 
Intresserad, men okunnig

Hej,

Jodå, intresse finns. Hos mig iallafall.
Men dessvärre är jag så pass grön att jag inte direkt har något att tillföra. Vill ju läsa guiden först ;)

Håller tummarna för att det blir något av det då jag tror att det kan underlätta en del.


//MW
 
Jag tror intresset är svalt därför att det medför en massa merjobb för han eller henne som tar på sig att sammanställa allt.
 
Det hade jag tänkt att jag skulle göra.
Fast det är ju inte så mycket jobb att bidra med lite information.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.