Clouseau
Aktiv medlem
En tjänst jag gärna hade sett här på FS är en "fotografisk" karta över Sverige (kanske uppdelad på intresseområden) där medlemmar kunde lägga in geografiska platser som erbjuder något speciellt lämpligt för fotografering t ex ett naturreservat, en fyr, en fiskehamn, en väderkvarn, en övergiven industrilokal, ett vattenfall, ett skrotupplag eller vad man nu tycker om att fotografera. Gärna med möjligheten att skriva en liten text om platsen samt bifoga några bilder om man har några sådana.
Anledningen till att skulle villja ha en sådan karta är helt enkelt att ibland när man är sugen på att fotografera kan man inte komma på vad man ska ta bilder på och då hade det varit guld värt att kunna gå in på fotosidan och se vad man har för sevärdheter i granskapet som andra kan rekomendera.
Imorgon t ex har jag en fotokväll inplanerad men vi vet inte riktigt var vi ska åka. En fin fiskehamn eller kanske en väderkvarn hade varit fint... men var finns de?
Anledningen till att skulle villja ha en sådan karta är helt enkelt att ibland när man är sugen på att fotografera kan man inte komma på vad man ska ta bilder på och då hade det varit guld värt att kunna gå in på fotosidan och se vad man har för sevärdheter i granskapet som andra kan rekomendera.
Imorgon t ex har jag en fotokväll inplanerad men vi vet inte riktigt var vi ska åka. En fin fiskehamn eller kanske en väderkvarn hade varit fint... men var finns de?