MartinaE
Avslutat medlemskap
har tagit en serie porträtt med extern ljusmätare (utomhus) med min digitala 350D och tycker mig se vissa ljusnivåvariationer i fotografierna. Jag skulle vilja korrigera detta i Photoshop (7.0) så att de får en mer överrensstämmande ton, om de tex skulle presenteras tillsammans. Finns det något enkelt sätt att göra detta och i så fall kan man göra det utan att behöva gå in i varje bild? Kanske någon formelliknande variant typ macro i excel?
Jag har även ett par bilder på en grupp som blivit något underexponerade, trots att jag medvetet fotograferade något överexponerat (upplever hela tiden detta problem med 350D?!), och jag undrar även här om det finns något tricks för att justera detta?
På en av gruppbilderna har visst solljus tagit sig ner mellan bladverk på 1-2 personer, kan man trolla bort detta?
Alla tips emottages mycket tacksamt.
//ME
Jag har även ett par bilder på en grupp som blivit något underexponerade, trots att jag medvetet fotograferade något överexponerat (upplever hela tiden detta problem med 350D?!), och jag undrar även här om det finns något tricks för att justera detta?
På en av gruppbilderna har visst solljus tagit sig ner mellan bladverk på 1-2 personer, kan man trolla bort detta?
Alla tips emottages mycket tacksamt.
//ME