ekfeldt
Aktiv medlem
I dag satt jag & pluggade till en tenta i digitalteknik.
Jag blev trött/irriterad över att jag inte fixade en viss uppgift & ångesten & illskan växte inom mig.
Fan, Jag tar en paus.(12:00)
Tänkte sätta mig & kolla fs lite men jag förblev stående mitt i storarummet ett tag.
Jag plockade av kameran från stativet & gick ut på balkongen.
Rätt vad det var så låg jag på mage på balkongen & letade fibrilt efter sjyssta kompositioner på blommorna min sambo planterat.
Jag hittade nåt bra & sköt några bilder.
Nu! (01:07) kom jag på vad jag egentligen gjort & grubblar däröver lite grand.
Är det inte så att fotografering är beroendeframkallande ?
Jag menar...
En rökare tar ju en cigg när han/hon är rastlös/irriterad/mm.
En fotograf, (Jag), tar ett par bilder under dessa förhållanden.
Ok. Jag röker ovanpå allt detta.
Men ändå.
En annan sak är ju terapin/meditationen.
Man tänker helt enkelt inte på något annat än:
Kompositioner, tider, bländare, ljus, mörkrum, nya coola saker till kameran, mm under själva "fotosessionen".
Jag har inte lagt någon stor eftertanke vid detta innan. det bara slog mig nu & jag är nyfiken på hur andra fotografer funkar.
Kanske som vissa musiker fotar ni bara när ni är skitförbannade & helst av allt vill slå sönder ett hotellrum, eller kanske ni bara tar bilder när tårarna sprutar. Kanske tar man bilder för att BYGGA UPP en känsla.
Wow !
Var var jag ?
Jag försvann där ett tag va ? hehe
Vet inte om någon finner detta intressant efter mina utsvävningar/tankar.
Se det som ett fritt forum att uttrycka hur & under vilka förhållanden ni helst/oftast fotograferar.
Tjennahej. så länge.
Jag blev trött/irriterad över att jag inte fixade en viss uppgift & ångesten & illskan växte inom mig.
Fan, Jag tar en paus.(12:00)
Tänkte sätta mig & kolla fs lite men jag förblev stående mitt i storarummet ett tag.
Jag plockade av kameran från stativet & gick ut på balkongen.
Rätt vad det var så låg jag på mage på balkongen & letade fibrilt efter sjyssta kompositioner på blommorna min sambo planterat.
Jag hittade nåt bra & sköt några bilder.
Nu! (01:07) kom jag på vad jag egentligen gjort & grubblar däröver lite grand.
Är det inte så att fotografering är beroendeframkallande ?
Jag menar...
En rökare tar ju en cigg när han/hon är rastlös/irriterad/mm.
En fotograf, (Jag), tar ett par bilder under dessa förhållanden.
Ok. Jag röker ovanpå allt detta.
Men ändå.
En annan sak är ju terapin/meditationen.
Man tänker helt enkelt inte på något annat än:
Kompositioner, tider, bländare, ljus, mörkrum, nya coola saker till kameran, mm under själva "fotosessionen".
Jag har inte lagt någon stor eftertanke vid detta innan. det bara slog mig nu & jag är nyfiken på hur andra fotografer funkar.
Kanske som vissa musiker fotar ni bara när ni är skitförbannade & helst av allt vill slå sönder ett hotellrum, eller kanske ni bara tar bilder när tårarna sprutar. Kanske tar man bilder för att BYGGA UPP en känsla.
Wow !
Var var jag ?
Jag försvann där ett tag va ? hehe
Vet inte om någon finner detta intressant efter mina utsvävningar/tankar.
Se det som ett fritt forum att uttrycka hur & under vilka förhållanden ni helst/oftast fotograferar.
Tjennahej. så länge.