keckax
Aktiv medlem
Kanske har frågan varit uppe på forumet tidigare och jag är för lat för att leta...Men, jag undrar om ngn vet vad som gäller vid allmänt fotande på utomhusmarknader? Jag var på "Powermeet" I Västerås i helgen och där hålls en stor marknad på en gammal flygplats. Alltså en helt vanlig marknad med rader av "gator" upp och ner och stånd på båda sidor. Kul som f-n tycker jag att fota allt från folk i massor och dessa stånd där man kan finna i stort sett allt till salu! Från gamla porrtidningar till bilar för obegränsade belopp. För att inte tala om alla människotyper som trängs på samma arena! Mumma för en foto-tokig alltså. Råkade dessvärre i luven med en "herre" som bryskt påpekade att varken han eller hans varor ville bli fotade. Ok, jag fattar att han helt enkelt ville värna och vara ensam om de prylar som han troligtvis importerat och som han trodde att jag möjligtvis ville avbilda för... Ja ni vet. Nu var det inte läge för några långa argument från min sida då han helt enkelt hotade att slå in skallen på mej om jag inte försvann!
All min fotografering skedde från denna gata som skiljer stånden åt, vilket fick mej att känna mej ganska säker att jag inte gjorde något fel.
Men hela området i sej var inhägnat, dessutom med inträdesavgift. Dock ingen skylt som påminde om ngt fotoförbud.
Kanske hade den "bryske" rätt??? Kan det vara så, att om han säjer nix pix till mitt fotande, så har han rätt till det. Eller?
Tacksam för svar från någon påläst!
MVH/Kenneth
All min fotografering skedde från denna gata som skiljer stånden åt, vilket fick mej att känna mej ganska säker att jag inte gjorde något fel.
Men hela området i sej var inhägnat, dessutom med inträdesavgift. Dock ingen skylt som påminde om ngt fotoförbud.
Kanske hade den "bryske" rätt??? Kan det vara så, att om han säjer nix pix till mitt fotande, så har han rätt till det. Eller?
Tacksam för svar från någon påläst!
MVH/Kenneth