Annons

Fotografering i Natal, Brasilien

Produkter
(logga in för att koppla)

Pierre1

Medlem
Hej!
Åker till Natal, Brasilien i höst och vet inte så mycket om stället. Har några frågor funderingar om någon kanske kan svara.

1. Har läst lite på nätet och då har det varnats en del angående viss kriminalitet citat: "lämna dyrare klockor, kamera etc hemma" Någon som kan kommentera ?

2. Någon/några platser att rekommendera som fotoplats ?

3. Finns det någon friidrottanläggning där ? (lite utanför ämnet men jag chansar;-)
Mvh, Pierre

Hej Pierre!

Jag kan inte svara på dina frågor ännu men jag åker till São Paolo i början på april och har förhoppningsvis några svar när jag kommer tillbaka.
När det gäller kriminaliteten har jag blivit införstådd med att den är ganska utbredd men att man klarar sig bra om man bara är "streetsmart" och inte går och visar upp sina kameror och andra prylar på fel ställen och vid fel tidpunkter. Samtidigt är Brasilien ett land dit man inte kan åka utan att ta en massa bilder så se till att du har alla prylar ordentligt försäkrade.
Vi höres...
MVH Lasse

Bosse, jag ser att du bor i SP. Jag ska befinna mig där i 10 dagar nu i början på April. Jag kommer förutom arbetet jag ska göra där även ha en del tid för eget strosande och fotograferande. Har du några tips på sådant jag absolut inte får missa i SP?
Hur är det med kriminaliteten i SP?

Pierre!
Ursäkta om jag snor din tråd lite grann...

MVH
LAsse

l@f skrev:
Bosse, jag ser att du bor i SP. Jag ska befinna mig där i 10 dagar nu i början på April. Jag kommer förutom arbetet jag ska göra där även ha en del tid för eget strosande och fotograferande. Har du några tips på sådant jag absolut inte får missa i SP?
Hur är det med kriminaliteten i SP?

Pierre!
Ursäkta om jag snor din tråd lite grann...

MVH
LAsse

Jag bor i Sorocaba en timme c.a fraan SP , men aaker in till SP ungefär en gaang i veckan...Vad du inte faar missa... Jag kan tyvärr inte SP paa mina fem fingrar, men Teatro municipal(precis ijämter har du mycket fotoaffärer) nära metro stationen Anhangabau(tror jag det stavas)..även Mercado municipal kan vara naagot... Nattlivet ska vara ett av de bästa i världen, men vart man ska gaa ut vet jag tyvärr inte saa mycket om.Men folkliv i centrum...Kanske den japanska stadsdelen Liberdade...Rua 25 de março som är ett vimmel paa dagarna...mycket krimskrams affärer bl.a, en del intressant en del inte... Av. Paulista med alla banker ...fotboll det är i slutfasen av SP mästerskapen.São Paulo FC ser ut att gaa mot seger, vet inte om kanske Santos spelar naagon match med den nya stjärna Robinho , kan kanske vara naagot....São Paulo är enormt, fotoögonblick finns överallt, mycket människor med roliga karraktärer...Var rädd om grejorna bara, men det vet du redan...Har du mer fraagor saa skriv gärna paa mitt mail...
Utflykter kanske om tid finns.. Itú är en stad med mycket fin arkitektur, kolonialstil..H6ar i Sorocaba finns Fazenda Ipanema med lite svensk historia runt sig... Det var en svensk ingenjör vid namn Hedberg(AF tror jag) som byggde Brasiliens första järnverk 1811 c.a..
Santos ocksaa c.a en timme fraan SP om du vill til havet... Svenska Kyrkan kan vara värt ett besök, kanske Konsulatet ocksaa som ligger paa Rua Oscar Freire....
Hoppas det ger naagot....
MVH Bosse

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar