Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotografering i mörker

Produkter
(logga in för att koppla)

Wolf L

Medlem
Det slog mig häromdagen när jag fotograferade lite i mörker med min nya a700 att det inte går att se knapparna. Varför är inte knapparna belysta likt en mobiltelefon?! Detta vore en enkel grej att ordna för kameratillverkarna. Även om man till slut lär sig var knapparna sitter ( och det är många på a700) så vore det en bra hjälp att genom ett tryck på valfri knapp eller en dedikerad, tända alla knappar för några sekunder. Vad tycker Ni? På en mobil tar vi det för självklart!
/ Wolfgang

Det slog mig häromdagen när jag fotograferade lite i mörker med min nya a700 att det inte går att se knapparna. Varför är inte knapparna belysta likt en mobiltelefon?! Detta vore en enkel grej att ordna för kameratillverkarna. Även om man till slut lär sig var knapparna sitter ( och det är många på a700) så vore det en bra hjälp att genom ett tryck på valfri knapp eller en dedikerad, tända alla knappar för några sekunder. Vad tycker Ni? På en mobil tar vi det för självklart!
/ Wolfgang

Det vore nog inte så dumt även om jag läser min kamera som blindskrift då fotonerna är på kafferep på andra sidan jordklotet.

Jag ser så kasst utan brillor.. och dom har jag aldrig med då dom behövs..så skulle dom lysa så var det ända hjälp jag fick just vart knapparna satt...

men det vore en hjälp det med.. Kanske med en knapp man slog på eller av belysningen med..

Du får skriva in det som tips till Sony...

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto