timofej
Aktiv medlem
Jag undrar om man som privatperson kan fotografera på konserter och sportevenemang. Jag har aldrig tänkt på det tills en vän till mig sett mina bilder från fotbollsmatchen Sverige-Ungern. Jag tog bilderna från läktaren men eftersom jag satt så pass nära planen blev bilderna rätt lika professionella. Då frågade kompisen om jag egentligen hade rätt att fotografera. Jag kollade biljetten och mycket riktigt - på backsidan fanns det en bild av överstruken kamera. Är det så att fotografering är förbjuden på alla sport- och konsertevenemang? Man ser ju det blixtra hela tiden på läktarna. Dessutom har jag sett ett antal bilder från fs medlemmar från konserter och dylikt. Är de olagliga?
Jag ska på en Monster Jam show i Globen på fredag. Tänkte ta med mig min kamera och stativet. Tror ni att jag blir insläppt? Finns det möjlighet att lämna grejorna någonstans om inte? Är det enklare att komma in med kamera utan stativ? Det arrangeras även en "förfest", där folk kan komma nära bilarna innan showen börjar. Då har man möjlighet att sätta upp stativet. Vore synd om jag blev bannlyst.
Samma fråga gäller en musikkonsert (R.E.M.) i Globen. Hur hårda är de mot kameror vid ingången? Har någon erfarenhet?
Jag ska på en Monster Jam show i Globen på fredag. Tänkte ta med mig min kamera och stativet. Tror ni att jag blir insläppt? Finns det möjlighet att lämna grejorna någonstans om inte? Är det enklare att komma in med kamera utan stativ? Det arrangeras även en "förfest", där folk kan komma nära bilarna innan showen börjar. Då har man möjlighet att sätta upp stativet. Vore synd om jag blev bannlyst.
Samma fråga gäller en musikkonsert (R.E.M.) i Globen. Hur hårda är de mot kameror vid ingången? Har någon erfarenhet?