Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotografera mat

Produkter
(logga in för att koppla)

camilla.almqvist1

Avslutat medlemskap
Hej!

Om detta inlägg redan finns, ber jag om ursäkt!

Jo, jag har börjat med Photogenius Brisbanes veckoutmaningar. Man får ett nytt tema varje vecka. Detta för att man ska lära känna sin kamera och att hålla sig aktiv under pandemin. (Det började våren 2020).

Första veckan var om att fotografera mat. Mina kort blir så tråkiga! Har ni några tips att då dem mer spännande? Jag har inget intresse av att köpa dyra blixtar/skärmar m m som krävs för en studio. Jag vill använda det jag har: en Panasonic LUMIX G6, naturligt ljus (eller lampor) och väggar som bakgrund.
 
Leta upp Karl Taylor. Facebook, Youtube mm.
Han brukar visa att det går med naturligt ljus också. Reflexskärmar mm är billigt och enkelt att tillverka själv.
 
Hej!

Om detta inlägg redan finns, ber jag om ursäkt!

Jo, jag har börjat med Photogenius Brisbanes veckoutmaningar. Man får ett nytt tema varje vecka. Detta för att man ska lära känna sin kamera och att hålla sig aktiv under pandemin. (Det började våren 2020).

Första veckan var om att fotografera mat. Mina kort blir så tråkiga! Har ni några tips att då dem mer spännande? Jag har inget intresse av att köpa dyra blixtar/skärmar m m som krävs för en studio. Jag vill använda det jag har: en Panasonic LUMIX G6, naturligt ljus (eller lampor) och väggar som bakgrund.

Hej,

Jag har tidigare tittat på Youtube kanalen "we eat together" som jag tykte var bra, här kommer länken.

We eat together på Youtube

Hoppas det kan vara till hjälp
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.