D Gulliksson
Aktiv medlem
Imorgon ska jag fotografera kontorslokalerna på min arbetsplats och har lite funderingar på vad bör man tänka på vid inomhusfotografering?
Kommer att använda min D70 med 18-70, 50/f1.8 samt SB-600.
Har haft min blixt i knappt en vecka och är inte så van vid blixtfotografering så jag tar gärna lite tips och ideér på inställningar etc.
Vad tror ni om att man slår blixten i taket, med iso 400-800 och slutartider på 1/30-1/60sek? Med lite längre slutartider så får man ju in lite av det naturliga ljuset oxå, eller ska man skippa blixten helt??.
Arbetsplatsen är en kundtjänst så folket i lokalen sitter för det mesta still.
Kom med tips och ideér?
Btw, bilderna ska ligga på ett intranät och upplösningen är då inte mer än 400x300 (cirka)
Kommer att använda min D70 med 18-70, 50/f1.8 samt SB-600.
Har haft min blixt i knappt en vecka och är inte så van vid blixtfotografering så jag tar gärna lite tips och ideér på inställningar etc.
Vad tror ni om att man slår blixten i taket, med iso 400-800 och slutartider på 1/30-1/60sek? Med lite längre slutartider så får man ju in lite av det naturliga ljuset oxå, eller ska man skippa blixten helt??.
Arbetsplatsen är en kundtjänst så folket i lokalen sitter för det mesta still.
Kom med tips och ideér?
Btw, bilderna ska ligga på ett intranät och upplösningen är då inte mer än 400x300 (cirka)