ducedo
Aktiv medlem
Något klickvänlig rubrik men en återkommande nyhet i lokaltidningen är hur fotografer klampar in i djurskyddsområdet, stör örnarna och blir polisanmälda. Jag bor ca 20 min öster om Fyledalen så tänkte spendera en del tid där under våren och försöker hitta en vettig utgångspunkt utan att störa fåglarna.
Undrar därför om någon som är lite mer erfaren kan ge något tips.
Området ska ju vara två mil långt och jag blir inte riktigt klok på riktigt vilket område jag ska undvika. Är ju huvudsakligen intresserad av räv, hjort och svin även om det naturligtvis hade varit kul att få se någon uggla eller rovfågel modell större. På sikt lär jag väl utforska en större del av området men vore som sagt trevligt att ha en vettig utgångspunkt.
Undrar därför om någon som är lite mer erfaren kan ge något tips.
Området ska ju vara två mil långt och jag blir inte riktigt klok på riktigt vilket område jag ska undvika. Är ju huvudsakligen intresserad av räv, hjort och svin även om det naturligtvis hade varit kul att få se någon uggla eller rovfågel modell större. På sikt lär jag väl utforska en större del av området men vore som sagt trevligt att ha en vettig utgångspunkt.