Thomas Ekström
Aktiv medlem
Vi har fått i uppgift att fotografera en allegori i skolan. Jag vill ta bilder på omgivningar menade för människor som har dött... dvs begravningsbyråer, bårhus, krematorium osv. Endast rummen med diverse symboler och typiska objekt skulle tas med i bilden, inga människor, varken levande eller döda.
Nu skulle jag gärna velat höra lite av era åsikter kring detta, och kanske få lite tips om hur jag skall gå tillväga när jag kontaktar människorna i fråga och vart jag ska vända mig? Jag vill ju gärna att det inte blir missförstånd, så att jag får möjligheten att komma in och fotografera.
Hur är det t.ex med bårhus och ställen där dom balsamerar kroppar? Ligger de oftast i sjukhusen eller begravningsbyråerna?
Vore intressant att höra andras åsikter.
Nu skulle jag gärna velat höra lite av era åsikter kring detta, och kanske få lite tips om hur jag skall gå tillväga när jag kontaktar människorna i fråga och vart jag ska vända mig? Jag vill ju gärna att det inte blir missförstånd, så att jag får möjligheten att komma in och fotografera.
Hur är det t.ex med bårhus och ställen där dom balsamerar kroppar? Ligger de oftast i sjukhusen eller begravningsbyråerna?
Vore intressant att höra andras åsikter.