Annons

Fotografer/Ateljéer och webben?

Produkter
(logga in för att koppla)

bigmac

Aktiv medlem
Jag kom på att det skulle vara fint att ha ett familjeporträtt på min familj.

Min övriga familj, dvs mina föräldrar och syskon bor i närheten av Uppsala, så jag tänkte att jag leter upp en fotograf som finns i trakterna för ett fint familje porträtt, jag bor själv i Härjedalen.

Vilken besvikelse när jag hittar 67 fotografer i Uppsala kommun och av dessa har endast en lagt upp en hemsida och den fungerar inte...

Är det någon som har en förklaring på det, det är klart att de har kunder i sina hemtrakter men det är inte många utifrån som hittar dem, jag har inte lust att ringa 67 fotografer och avgöra vem som är bäst när jag inte har möjlighet att besöka fotografen och granska hans alster för att se om detta är nåt för mig...

Året är snart 2004, jag önskar att fler fotografer, spec i uppsala tar steget ut på nätet, för den har kommit för att stanna...
Skaffa typ Golive eller nåt...

Av någon konstig anledning är många fotografer väldigt dåliga på att presentera sig på webben. Vad det beror på kan man ju alltid spekulera i, men själv tror jag det beror på allt från tidsbrist och ointresse till att de helt enkelt inte riktigt förstår fördelarna med att ha en hemsida.

/Joakim

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar