Annons

Fotografer är knäppa

Produkter
(logga in för att koppla)

Kalle_B

Aktiv medlem
Jag går upp kl 06.00 varje dag för att sdan ta mig till jobbet...

Idag är det lördag... på fredagen såg jag att det skulle bli klar himmel och lite minusgrader.. underbart väder alltså...
Beslutar mig för att gå upp kl 06.00 på lördag, hälla choklad i en termos ochsedan köra 4 mil till ett fruset vattenfall... solen hade långt ifrån gått upp.. men det var meningen... då fick jag fottat soluppgången också...
I vanliga fall så går jag aldrig upp innan 10.00 på en helg... men fotografering kan få mig till dom mest könstiga saker...

Själv stod jag på balkongen tidigt i morse och grämde mig över att jag inte kunde gå ut pga familjebestyr.

brukar göra samma när jag drar ut o fiskar så jag tror sportfiskare är precis lika "knäppa" som fotografer ;) fast jag tar med mat oxo ^^

Hehe, vilka långa dagar ni har där nere i söder...

Jag har inte sett solen sedan före Jul...

Men ack så fint här också.. Dagsljust nu ute,, här i Tromsö.

Fin bild föresten Kalle!

Mvh Niclas,

Alla är vi lite knäppa.
Jag brukar kolla vindutsikter hela tiden,förutom när det är is på havet.
Lovar smhi kulingvarning, då blir det bråttom på kvällen.
Då ska bilen packas, kolla vindutsikter igen,ställa väckarklockan.
Tidigt på morgonen så kollas vädret igen,ahh fortfarande kulingvarning,
Sedan drar man i väg till något för dagen bra ställe,tex Varberg.
När man väl är där så blåser det inte så bra,fast man har ju hela dagen på sig.
Nu väntar man och väntar, kollar vädret igen och väntar.
Snart börjar tankarna, borde jag inte klippa gräset, fixa lite på huset, åhhh ångest.
Klockan börjar bli sent,kanske lika bra att åka hem.
Men då kommer vinden,äntligen är det på gång.
Vinden varade i en timme sedan försvann den.
Men den timmen va värd all väntan :)

Så här är det att vara windsurfare i sverige

Jag funderar om jag skall fota ikväll eller ta ett glas rödvin till köttbiten....Eller är det glasklart :)

Senast ändrad:
stick ut ikväll.. :) jag har mina aningar om att det kommer bli en kalas fin solnedgång!... känner det på mig...

Pelle Nordberg: Varberg? D uvet att mellan Åsa och Frilelsås samlas det massor av kitos och windsurfare varje somamrdag med lite vind... tydligen bra förhållanden...

Vi som bor på västkusten har ju inte sett solen på 1-2 veckor. Mycket dis och dimma sista tiden. Kanske värt att hoppa över vinet.

Kalle_B skrev:

Pelle Nordberg: Varberg? D uvet att mellan Åsa och Frilelsås samlas det massor av kitos och windsurfare varje somamrdag med lite vind... tydligen bra förhållanden...

Kite Kite Kite, inte kitos, Kitesurfing :)

Du menar nog Rågelund, där kan man få bra vind utan större vågor.
Vill du se lite riktig vågsurfing eller Windsurfing i vågor, ska du bege dig till Stenudden.
Kör mot Hästholmen i Åsa och ut mot reservatet sväng av vid en liten skyllt som det står Stenuddens hamn.Det ska var minst 13sekundmeter och runt västlig vind, annars är ingen där

aha.. Kite....oki... ajg har varit därute ganska mkt, men surfare har jag då aldrig sett...

Men det är lustigt vad ens hobby kan få en att göra.. saker man aldrig trodde var möjligt.. Nu är ju surfningen lite speciell eftersom den kräver vindar.. men går du ut om det småregnar, blåser kallt och hårt och det är allmänt tråkigt pissväder?

Kalle_B skrev:
aha.. Kite....oki... ajg har varit därute ganska mkt, men surfare har jag då aldrig sett...

Men det är lustigt vad ens hobby kan få en att göra.. saker man aldrig trodde var möjligt.. Nu är ju surfningen lite speciell eftersom den kräver vindar.. men går du ut om det småregnar, blåser kallt och hårt och det är allmänt tråkigt pissväder?

Hundsport skiter i väder o vind, det är bara att ge sig ut.
Givetvis startar allt före 06:00 oxå, då brukar man bara se enstaka golfare ute.
(antagligen så dåliga så att dom håller på sedan dagen innan)

Tyvärr så blåser det bäst på höst och vår i sverige, då det oftast är kass väder.
En vår så gick vi ut på isen med bräda och segel,för att komma till isfritt vatten.
Får man bara på sig våtdräkt mm, så är det varmt och skönt,förutom ansiktet det känns ungefär som att det ska spricka :)

ANNONS