Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotograf sökes till bok om Chipmusik!

Produkter
(logga in för att koppla)

Dead_Silent

Aktiv medlem
Hej allihop!

Jag läser till grafisk formgivare på en skola som heter Berghs i Stockholm. Jag har nu påbörjat ett stort exprojekt som ska resultera i en bok om musikgenren Chipmusik.

Jag söker nu en, eller flera fotointresserade personer i Stockholmsområdet som kan hjälpa mig med bilder till boken.
Fotostuket kan variera från allt från porträttbilder till live-bilder, hemma-hos-bilder, abstrakta bildr som speglar musiken osv osv.

Eftersom detta är ett skolprojekt så finns det tyvärr inga pengar till ett fotografarvode, men då boken förhoppningsvis kommer tryckas kanske det kan vara ett bra arbetsprov eller en kul upplevelse!

Låter detta intressant: kontakta mig på [email protected]
(skicka helst inte PM till mig här på fotosidan, då jag inte har tid att kolla fotosidan så ofta)

Tillägg:
För att förtydliga lite...
Det är alltså inte ett krav att fotografen ska behärska alla ovan nämnda tekniker, därför finns det möjlighet att flera fotografer samarbetar och koncentrerar sig på att göra 'sin grej'.

Fotografen kommer ha stor frihet i stundens hetta,
jag som formgivare vill inte skapa begränsningar, utan möjligtvis inblick och inspiration!

Du behöver inte ursäkta dig, chipmusik är en smal musikgenre! :)

En kort enkel förklaring... Chipmusik är nyskriven musik som låter väldigt lik dataspelsmusik som det lät på 80-talet (Nintendo, Commodore 64, Amiga, Atari, Gameboy osv).
Alltså mycket blipp-blopp utan sång.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar