Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoförbudivraren igång igen?

Produkter
(logga in för att koppla)

raderad12

Aktiv medlem
Sådärja, nu är Centerns rättspolitiske talesman igång och sonderar terrängen på sin blogg igen. I somras förespråkade han fotoförbud på stranden och i "sexuella" situationer. Den här gången verkar han tom. vidgat begreppen och i moralpaniken klämmer in även husfasader med fönster...

Lag om smygfilmning behövs.

Ja vad skall man säga... *suck* Han minskar ju inte direkt politikerföraktet genom sådana här uttalanden...

Det påminner lite om en annan politiker som tidigare ville förbjuda motorcyklar p.g.a. att hon "hade hört att de var farliga"... Gissa om hon fick motorcykelsverige på sig. Hon skrev en motion om det men det blev tydligen avslagen i princip innan någon hade läst den...

Jag läste delar av bloggen om smygfotografering på stranden och han lyckades inte övertyga i ett enda inlägg. Däremot haglade det strålande inlägg från fotografer. Bra!

Dom kanske skulle inrätta något sorts prov man måste genomgå innan man får bli politiker, inte bara det att han inte lyckades tänka så långt själv att det skulle inskränka yttrandefriheten, han verkar inte fatta ens när han gång efter gång får det förklarat för sig.

Bra jobbat med inlägget på bloggen Magnus!

Det var ju svårt att låta bli att kommentera det där... ungefär som att ställa upp en låda Paradis framför ett gäng lumpare efter Soldatprovet och tro att ingen kommer äta av den...

Vilken tomte, som bara vägrar inse förlängningen av en sådan lag. Ett ex. vore belastningen på polisen.
"Tyvärr vi kan inte skicka någon patrull till dig då vi har 15 misstänkta smygfotografer att kolla upp."
Suck...

Eller, jag har jag alltid tyckt illa om grannen och han var ju ute och plåta lite häromdagen, tror bestämt mitt hus kom med på bilderna, jag ringer polisen.

pallep skrev:
Vilken tomte, som bara vägrar inse förlängningen av en sådan lag. Ett ex. vore belastningen på polisen.
"Tyvärr vi kan inte skicka någon patrull till dig då vi har 15 misstänkta smygfotografer att kolla upp."
Suck...

Eller, jag har jag alltid tyckt illa om grannen och han var ju ute och plåta lite häromdagen, tror bestämt mitt hus kom med på bilderna, jag ringer polisen.

Men det gör väl inget att polisen får lite mer att göra...? Vi kommer ju ha 200 fler poliser i Sthlm till ca 2010...? ^^

swepri skrev:
Vaa? Har ni poliser i Stockholm?

Jag undrade just var de befann sig :)

Just nu tror jag de jagar "piratkopierare" och sådant avskum, eller kraftsamlar mot någon sorts illegal demonstration.

Man vet aldrig. Ibland ser man dem, och då blir man lite skrajsen.

Eller, inte jag, men normalt sett. :p

steelneck skrev:
Sådärja, nu är Centerns rättspolitiske talesman igång och sonderar terrängen på sin blogg igen. I somras förespråkade han fotoförbud på stranden och i "sexuella" situationer. Den här gången verkar han tom. vidgat begreppen och i moralpaniken klämmer in även husfasader med fönster...

Lag om smygfilmning behövs.

Ok, tittade litet på personens hemsida...
Ja vad skall man säga..

Litet svårt att förstå vad han egentligen vill komma..

Men han kanske vill han rädda "oss andra" från dessa horder av smygfotografer som smyger omkring nätter/dagar!?

Kan inte hjälpa det :)
men blir i detta fall litet "psykologiintresserad" ;)
Just genom de "intressen/egna korståg/självpåtagna specialuppdrag" för mänskligheten som en del tar på sig! ;);)

Så, vad handlar det egentligen om?? ;)

De e klart, han e färgstark!
Och ett original!

Men en viss vaksamhet bör vi "konstnärer" nog ha.. ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar