Annons

Fotodag i Lund!

Produkter
(logga in för att koppla)

Sande

Aktiv medlem
En idé har dykt upp!
Vad sägs om att samla ihop ett par fotograferande dårar och kasta in dem i Lund?

Tanken är att alla ska vara i Lund samma dag och fotografera vad de ser och hur de ser staden.

Några dagar senare samlas alla som deltagit någonstans för att visa sina resultat, sin bild av lund. Jag tror att det kommer bli intressant att se hur folk har tänkt och vad det blev för bilder av deras tänkande.

Tanken är att sammandrabbningen ska ske den 28:e eller 29:e februari.

Ni som är intresserade av att delta kan skriva här i forumet eller kontakta mig. Ni får givetvis komma med tankar och idéer kring detta.

Ha de gött
Alexandar

Låter toppen, jag är på! Styr upp en liten lista som folk kan fylla på efterhand :)

Alexandar Angelovski
Jonas Bergström
Justus Ragnarsson

Självklart kommer jag om jag fått tebax min
kamera får servicen! ;)

Alexandar Angelovski
Jonas Bergström
Justus Ragnarsson
Calle Drangel

Intresse finns det alltså, det är kul!

Vad säger ni om datumen jag satt för själva genomförandet, några speciella önskemål?

/Alex

Okej, senaste nytt!

Fotodagen är flyttad till nästa vecka pga att ett par stycken som skulle delta fick förhinder.
Dvs nästan 1/3 av oss =)

Jag kommer ut med ny info om vilken dag det blir exakt senare.

Om frågor uppstår är det bara att kontakta mig.

Ha de gott
Alex

Mitt 20-35/2.8L gick sönder i helgen, så jag kan inte vara med om jag inte hinner få tag i ett nytt i veckan. Får se om jag kan beställa nåt vettigt från B&H imorrn, måste absolut ett ersättningsobjektiv. :(

Ska dagen ha något typ av tema? Så att man på ett eller annat sätt inriktar sig mot ett gemensamt mål...? Bara en tanke!

Alexandar Angelovski
Jonas Bergström
Justus Ragnarsson
Calle Drangel
Eric Davidsson

Mål & Syfte

Fin tanke David!

Temat är Lund och hur var och en av oss ser på staden genom våra linser.
Jag tror det mesta är sagt i första inlägget och om det är något du vill tillföra eller ändra så är dina idéer välkomna.

Alla har väl sin idé om hur, vad eller vilka de tänker fotografera och det är det som ska bli intressant att se när vi väl möts och tittar igenom våra bilder. Bildkritik skulle också vara intressant då...

Syftet med denna dagen är att aktivera, bibehålla eller utveckla sitt fotograferande.

Om vi nu ska spika ett datum för detta så föreslår jag lördagen den 6:e mars på förmiddagen. Säg till om detta inte skulle passa er, allting är förhandlingsbart...

Ha de gott
Alexandar

Spikat!

Förmiddagen på lördagen den 6:e mars år 2004 är nu spikat som tidpunkt för fotograferandet i Lund!

Platsen är Lunds innerstad (tolka innerstad som ni vill, det är inte så noga).

Jag kommer även påminna er som anmält sitt intresse via era gästböcker eller e-mail.

Hoppas sen att all information kommit fram...

Har ni några frågor är ni välkomna att kontakta mig i min gästbok på fotosidan eller via:

E-mail: [email protected]

Lycka till på lördag!

/Alex

Kanske skall vi tillägga att det inte är för sent att anmäla intresse?

Skall vi börja dagen med en fikastund samtidigt som vi bestämmer en eventuell återträff för bilddiskussioner?

Bra idé Justus

En kort fika innan vi sätter igång låter bra för min del. Då kan vi också gå igenom de sista frågorna och bestämma framtida återträff för bilddiskussioner.

Någon deadline för intresseanmälningar är onödig eftersom inget behöver förhandsbokas. De som är intresserade kan helt enkelt dyka upp på det eventuella fikat...

Vad säger ni andra om Justus idé?

/Alex

Det låter bra. Vart ska vi ses? Ariman?

Mitt objektiv borde komma imorrn. Annars kör jag med min CE-4, så jag kommer hur som helst.

Okej!

Klockan 12.00 på lördagen den 6:e mars år 2004 träffas vi på Café Ariman i Lund för en kort fikastund innan vi springer iväg åt varsitt håll!

/Alex

Va!? Var det 2004??? Trodde att vi planerade ett år i förväg (2005)... Tur att du påpekade det sande!

;)

Justus skrev:
Va!? Var det 2004??? Trodde att vi planerade ett år i förväg (2005)... Tur att du påpekade det sande!

;)

Rackar du på mig när jag försöker vara en smutta formell Justus?
Man måste ju vara tydlig ibland det finns många muppar mitt ibland oss... =)

Jag är jättegärna med. Då har jag fått min EOS33a med 2 objektiv och dessutom kan ja ta med min Minolta A1 för att ta lite digitalt också men vill främst testa min EOS33a.

Jag hoppas det finns uttrymme för lite n00bs!
Kommer många att köra analogt? För det hade varit kul att suga åt sig lite kunskap från analog-världen =)

Det finns utrymme för alla, oavsett kunskapsnivå!

Jag, biber, sande _vet_ jag kör analogt :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar