Annons

Fotobutiker i Boston, USA

Produkter
(logga in för att koppla)

Lindahl.E

Aktiv medlem
Hejsan!

Har en bekant som ska till USA, dock tyvärr inte New York och B&H, men däremot Boston. Han har erbjudit sig att köpa hem ett Sigma 70-700 f/2,8 II APO HSM till mig.

Dock behöver jag tips på butiker i Boston som kan tänkas ha detta objektiv. Min första tanke var Best Buy men jag kan inte hitta objektivet på deras hemsida.

Snälla, är det någon som har några tips på butiker i Boston??

Tack på förhand.

// Erik.

Hej

kolla eplevine eller hunts i Boston. Men priserna är inte så bra (för oss) , kanske lika att handla i Sverige ?

Tackar.

Såg också att priserna var sisådär men tycker fortfarande att de är billigare än i Sverige.

Hunts tar 799*1,05*8,87 = ca 7450 kr.

Billigast i Sverige ligger väl kring 8200 tror jag.

tack för tipset, ska kolla Eplevine

En USD ligger snarare på 8,30 SEK så USA-köpet blir ännu lite billigare. Fast sen tillkommer ju svensk moms och tull.

Handla på Calumet

När jag var i Boston för ca 2 år sedan förbeställde jag av butiken Calumet Photographic. Butiken vänder sig till både proffs och amatörer och har bra priser. Kolla hemsidan www.calumetphoto.com och leta upp butiken i Boston.

På alla amerikanska priser tillkommer local tax, minns ej hur mycket den är i Boston.

Lycka till
anders

Jag har handlat på Hunt's Photo nära Harvard Square (när priserna var mer fördelaktiga) och kan verkligen rekommendera den. Den affären är inte speciellt stor men det finns även en till, mycket större, Hunt's på södra sidan i Boston.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar