Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

fotobutik i gbg???

Produkter
(logga in för att koppla)

henrikgbg

Aktiv medlem
Hej alla "fotosidare"!

Ska på besök från mitt nuvarande bostadsland o granne Norge till min gamla hemstad Göteborg.

Ska passa på att inhandla lite nya saker till fotandet o kom på att Scandinavian inte har öppet på lördag-söndag.

Finns det någon annan välsorterad butik i stan?
Har tidigare alltid handlat av SP så aldrig tänkt på andra alternativ.

Ska inhandla:
-kalibrering till skärmen (spyder pro)
-Lowepro väska
-filter till objektiven

Någon som har något tips?
(hört att expert avenyn är rätt ok, men också väldigt dyra)

Expert högst upp på götaplatsen är inte dyrare än scandinavian, faktum är att de garanterar dig att de håller samma pris på de finare sakerna. För övrigt den bästa och proffsigaste butiken jag har varit i. Alla blir tagna på allvar där.
Nej. Jag jobbar inte där. Jag bor i sthlm.

Over n out!

ok, fått tanken av den ringa butiksytan att sortimentet inte är vidare brett, men ska ge det en chans ifall jag inte hittar något annat!

Butiken på Götaplatsen är ganska bra. Det går säkerligen å pruta ner priserna. Men innan man gjort d så ligger dom en bit över, cirka en femhundra lapp på saker som kostar kring 10 K. Men att kalla Expert Götaplatsen för den proffsigaste butiken är en överdrift, dock inte om man nu tidigare bara varit på fotoquick å liknande.

Lite synd att SP inte har öppet på helgerna då d inte finns så många andra alternativ, ioförsig finns ju Japan Photo också, men d är inget jag egentligen kan rekomendera.

Satsa på Götaplatsen ändå. Antar att d är "Spyder 2 Pro" du ska ha, kostar 1800 kr på SP, så håll lite utkik på Expert.

Ja precis, håller med om att SP borde ha öppet på lördagarna också!

exakt, spyder 2 pro är det. Har du själv erfarenheter av den eller andra kalibreringsverktyg? köpte mig en laptop nyligen, vet inte hur det är med kalibrering med dom? (känns som man måste göra det varje gång på grund av att man sitter på olika ställen med olika ljusförhållanden?

hmm...verkar onekligen som om allt är stängt i göteborg under icke ordinarie butikstider på vardagar!?! trist.

Gör ett annat försök: testa att försöka hyra film en vardagkväll efter 00.00 . Under en tid som nattjobbare så kände en nattvaken kollega o jag för film mitt i veckan under ett ledigt dygn. helt hopplöst.

Vet inte hur många invånare göteborg har, men det är ju helt otroligt att allt är stängt!...förutom götaplatsen foto (expert)

henrikgbg skrev:
Ja precis, håller med om att SP borde ha öppet på lördagarna också!

exakt, spyder 2 pro är det. Har du själv erfarenheter av den eller andra kalibreringsverktyg? köpte mig en laptop nyligen, vet inte hur det är med kalibrering med dom? (känns som man måste göra det varje gång på grund av att man sitter på olika ställen med olika ljusförhållanden?

Ang laptopen så är framförallt det stora problemet medlaptopen som jag upplevde det, att du måste även ha exakt samma vinkling på skärmen, minsta förändring av vinklingen så förändras också färgåtergivningen på skärmen.

Huruvida du löser problemet med ett kalibreringsverktyg vete katten.. själv brukade jag ha en gammal bild jag visste var ok som referens när jag skulle efterbehandla mina bilder.

Testade hur den såg ut på skärmen i den specifika vinkeln och ljuset jag just då jobbade i.

ANNONS